Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan este adeptul modernizării căii ferate care leagă Suceava de București și crede că o linie de mare viteză ar aduce foarte multe avantaje regiunii de nord-est.
„Dacă între Suceava și București ar fi existat o cale ferată de mare viteză, care ar fi permis circulația trenurilor cu viteze de peste 160 km/h, atunci distanța dintre Cetatea de Scaun a Moldovei și Capitala țării s-ar fi putut parcurge chiar în mai puțin de 3 ore, avantajele fiind net superioare (prin costuri, siguranță și timp) transportului rutier și celui aerian. Chiar dacă în Master Planul General pentru Transporturi s-a specificat că pe ruta Suceava-București există un număr consistent de pasageri, de câteva mii zilnic, care ar călători cu trenul zilnic și ar justifica pe deplin investiția, Ministerul nu a întreprins demersuri concrete pentru a obține finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru a moderniza această cale de rulare”, a arătat Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean a amintit că unii reprezentanți ai majorității parlamentare au declarat că Guvernul urmează să se dea o Hotărâre de Guvern pentru demararea licitației pentru proiectul tehnic și de execuție în vederea demarării lucrărilor de modernizare a rutei de cale ferată Suceava-București, în vederea creșterii vitezei de deplasare la peste 160 km/h. În acest context, Ioan Balan s-a adresat ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, de la care solicită informații suplimentare despre acest subiect vital pentru nordul Moldovei.
Mai exact, Ioan Balan a cerut o confirmare dacă la nivelul Ministerului Transporturilor s-a elaborat hotărârea de guvern pentru demararea licitației pentru proiectul tehnic și execuția căii ferate de mare viteză Suceava-București.
„Dacă s-a elaborat această Hotărâre de Guvern, vă solicit să precizați termenul la care estimați că ar putea începe lucrările, precum și durata lucrărilor pentru modernizarea CF Suceava-București. Vă solicit să transmiteți care sunt costurile estimate pentru modernizarea acestei rute, astfel încât viteza trenurilor de călători că fie de peste 160 km/h. Vă solicit să precizați dacă ați solicitat Comisiei Europene ca acest obiectiv de investiții să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile disponibile în cadrul financiar 2014-2020”, sunt întrebările la care Ioan Balan așteaptă răspunsuri de la ministrul Transporturilor.