Cifre care nu mint

Deputatul Ioan Balan susține că programul de investiții în transporturi este sabotat chiar de actualul Guvern



Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan
Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan

Ministerul Transporturilor a cheltuit în primul semestru al acestui an cu 6,1 miliarde de lei mai puțin față de suma repartizată. Din cei 76,9 miliarde de lei pe care i-a avut la dispoziție, ministerul a cheltuit doar 70,8 miliarde de lei, iar această diferență nu își are originea în diminuarea capitolelor de cheltuieli de personal, bunuri și servicii sau asistență socială, ci în programele de investiții pe care ar fi trebuit să le execute Guvernul.
Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan susține că nu este vorba de un management defectuos, ci pur și simplu de o strategie internă a Guvernului pentru a duce aceste sume necheltuite în alte direcții.
„Opiniile tuturor specialiștilor în materie fiscal-bugetară converg în sensul în care, pentru încadrarea în deficitul bugetar asumat, de sub 3% din PIB, Guvernul va proceda de o manieră similară ca în anul 2017, diminuând cheltuielile cu investițiile care se derulează, în principal, prin intermediul Ministerului Transporturilor. În anul 2017, Ministerul Transporturilor a pierdut, la rectificările bugetare, peste 6 miliarde de lei, deoarece ministrul de la acea vreme nu a executat cheltuielile aferente investițiilor, tocmai ca măsură de siguranță pentru a «salva» deficitul bugetar”, a arătat Ioan Balan.
Pentru o transparență totală, deputatul sucevean i-a adresat mai multe întrebări ministrului Transporturilor, Lucian Șova.
Astfel, Ioan Balan dorește să afle care este situația detaliată a realizării cheltuielilor de investiții, pentru primul trimestru din anul 2018, respectiv o situație cu proiectele de investiții noi, aflate în responsabilitatea Ministerului Transporturilor (rutier, feroviar, naval și aerian), demarate efectiv în primul trimestru din anul 2018.
„Solicit o situație cu proiectele de investiții la care s-au demarat lucrări efective de construire (nu proiecte aflate veșnic în proceduri de licitație sau în elaborare de studii de fezabilitate, ci proiecte în care s-au deschis efectiv șantierele de lucrări).În condițiile în care documentul cadru – MasterPlanul General pentru Transporturi – este aprobat de peste 2 ani, iar în conținutul acestuia există proiecte catalogate drept priorități, în mare parte cu termene de finalizare în anul 2021, vă solicit o situație detaliată cu stadiul de execuție pentru fiecare dintre prioritățile cuprinse în MasterPlan. Solicit o situație cu privire la proiectele de investiții în infrastructura de transporturi (rutier, feroviar, naval și aerian), pentru care se înregistrează întârzieri la accesarea fondurilor disponibile prin POIM și care este gradul de risc de dezangajare de fonduri nerambursabile (de ex. Autostrada Pitești-Sibiu are, potrivit CNAIR, un termen de execuție care excede cadrul financiar 2014-2020 +n3, adică plus 3 ani suplimentari)”, sunt o parte din solicitările parlamentarului liberal.
Nu în ultimul rând, Ioan Balan dorește date despre lucrările la șoseaua de centură a municipiului Suceava. Mai exact, deputatul sucevean vrea să afle un termen pe care Ministerul Transporturilor îl avansează pentru finalizarea lucrărilor, adică 15% din lucrările rămase, asta în condițiile în care CNAIR și-a asumat finalizarea, în regie proprie, a centurii ocolitoare.



Recomandări

Președintele CJ Suceava și 92 de primari suceveni, din PSD, PNL și USR, au transmis o scrisoare deschisă premierului și Guvernului

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului
Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului
Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului