De Tomaso a entuziasmat publicul aproape la fel de puternic precum legendarele mărci italiene. Timp de patru decenii Ferrari și Lamborghini au avut un rival redutabil, ajuns la apogeu în anii 60 – 70 cu trei versiuni coupe care redefineau imaginea mașinii sportive. Pentru unul din cei mai exclusiviști constructori din lume, timpul s-a oprit în 2004 când compania a fost declarată falimentară. Se întâmpla la numai un an de la moartea fondatorului Alejandro De Tomaso, un fost pilot de curse de origine argentiniană.
Rămas viu în memoria colectivă, brandul sportiv va renaște peste doi ani când la Salonul Auto de la Geneva când este programat debutul modelului prin care De Tomaso va reveni pe firmamentul auto. Aceasta este promisiunea făcută de noul proprietar al mărcii, Gian Mario Rossignolo, un fost director de marketing la Fiat care a cumpărat recent dreptul de utilizare al mărcii De Tomaso.
Italianul în vârstă de 79 de ani a declarat că planul său prevede lansarea unei game de trei automobile. Acestea se vor încadra în segmentul premium și urmează să atragă o clientelă complet diferită în comparație cu perioada de glorie a mărcii. De Tomaso nu se va mai baza pe vehicule supersport, ci pe un crossover, un sedan și un coupe, spectrul acoperit fiind considerat potrivit cu mersul pieței. La baza acestora vor sta tehnologiile moderne cât și materiale ușoare precum aluminiul, ce vor permite obținerea unor parametri dinamici comparabili sportivelor de top actuale.
Rossignolo și-a propus să construiască 8.000 de modele anual la uzina din Gruliasco, în apropiere de Torino, deținută de celebrul designer Pininfarina. Operațiunile de fabricație vor începe în anul 2011. Din volumul total anunțat, 3.000 de exemplare vor fi crossovere, 3.000 vor fi sedanuri și 2.000 versiuni coupe. De Tomaso a devenit cunoscut în lume în anul 1963 când a lansat modelul Vallelunga. Celebritatea a atins cote maxime îmn 1966 cu Mangusta și 1970 cu Pantera. Potrivit lui Rossignolo în noul brand De Tomaso se vor investi 116 milioane de euro în următorii patru ani pentru susținerea proiectelor inițiate.
Aceasta este cea de a doua tentativă de a revitaliza o marcă italiană falimentară după ce în 1995 a încercat să pună pe picioare brandul Isotta Fraschini.