De la hoteluri luxoase la hanuri de provincie, industria hotelieră franceză devine tot mai ecologică



Sobe cu lemne, saci menajeri diferențiați (hârtie, plastic, sticlă) în camerele închiriate, produse locale folosite pe scară largă în bucătărie și robinete cu debit moderat: de la hotelurile luxoase până la hanurile de provincie, industria hotelieră franceză devine tot mai ecologică, relatează AFP.
„Deoarece meseria noastră este mare consumatoare de apă, electricitate și produce multe deșeuri, obiectivul nostru este să limităm impactul pe care-l avem asupra mediului și să reducem considerabil emisiile noastre de carbon”, a declarat Bernard Granier, directorul general al grupului Concorde Hotels et Resorts, care deține, printre altele, hotelurile Concorde, luxosul hotel parizian Le Crillon și hotelul Martinez din Cannes.
Fouquet’s, considerat unul dintre cele mai șic hoteluri din Paris, care a fost printre primele stabilimente franceze care și-a făcut un „bilanț al emisiilor de carbon”, are ca obiectiv reducerea emisiilor sale de CO2 cu 20% până în anul 2020. Clienții acestui hotel vor putea închiria un automobil hibrid sau circula cu ajutorul modelului „E. solex”, propulsat cu un motor integral electric.
În hotelul Bristol din Paris un deshidrator termic tratează deșeurile din bucătăria acestui stabiliment de trei stele, pentru a obține apă reutilizabilă, ce poate fi folosită la spălarea podelelor, dar și o substanță uscată – care este folosită ulterior ca îngrășământ. Astfel, costul pentru transportul deșeurilor este considerabil diminuat.
Sectorul de lux nu este singurul care a apelat la aceste măsuri cu caracter ecologic, tot mai multe stabilimente din industria hotelieră franceză folosind becuri cu tensiune joasă.
Grupul Temmos, care cuprinde cinci hoteluri de trei stele și de patru stele în Alpi, intenționează să obțină pentru toate stabilimentele sale marca Eco europeană și marca internațională Green Globe.
În opinia reprezentanților World Wildlife Fund (WWF), orice demers ecologic este „un lucru bun, atât timp cât acesta este coerent și nu este făcut în scopuri comerciale”, a declarat Mohend Mahouche, specialist în turism în cadrul acestei organizații.
„Bilanțul emisiilor de carbon este un bun instrument de evaluare, însă trebuie analizat felul în care acesta este realizat, dacă include, de exemplu, transportul clienților, mai ales atunci când 90% dintre clienții hotelurilor sunt străini veniți de departe”, a declarat la rândul ei Julia Haake, directoarea departamentului de parteneriate cu întreprinderile din cadrul WWF.
În fața succesului înregistrat în ultimele luni, numărul hanurilor ecologice din grupul Gîtes de France s-a dublat în ultimul an, ajungând la 100 de unități, iar alte 200 de stabilimente sunt în curs de amenajare.
„Industria hotelieră cunoaște o adevărată accelerare în acest domeniu de aproximativ trei ani”, consideră Philippe Francois, președintele cabinetului Francois Tourisme, un consultant specializat în dezvoltarea durabilă din cadrul industriei hoteliere și a turismului.
Cu toate acestea, hotelierii francezi consideră că mai au multe lucruri de făcut, fiind convinși că pentru a deveni „virtuoși” din punct de vedere ecologic, este nevoie de investiții importante. „Însă, 80% dintre soluțiile din acest domeniu nu costă nimic, deoarece este vorba de gesturi și de atitudini, care vor fi suficiente pentru a influența rentabilitatea financiară, ecologică, socială și de imagine”, consideră Philippe Francois.