Angajatorii din zilele noastre încearcă să tot țină pasul cu modelul angajatorului american și să pună la dispoziție angajaților multiple beneficii și avantaje pentru a le ușura muncă. Chiar și așa, din ce în ce mai dificil este să îți termini treaba în timp util atunci când societatea în care trăim este în continuă mișcare, o societate dinamică, imprevizibilă. Astfel ne chinuim cu toții să ținem pasul cu ritmul alert în care trăim.
Atât noi cât și angajatorii, avem noroc cu tehnologia de astăzi (telefoane mobile, internet: e-mail-uri, video conferințe, skype etc.) care ne ușurează foarte mult munca. În prezent din ce în ce mai multe persoane lucrează dintr-o multitudine de locații și asta este un foarte mare avantaj și un plus pentru compania care permite angajaților săi să facă acest lucru. De ce oare? Pentru că atâta timp cât ești eficient și obții rezultatele pe care le dorești, ce mai contează unde te afli și de unde lucrezi?
Dar cum faci când toate acestea, programul încărcat, orele suplimentare petrecute peste program, îți afectează viață personală? Indicat ar fi să fii în stare să reușești să definești foarte bine aceste două segmente și să știi să le separi așa cum trebuie. Pentru că, din păcate, deși sunt foarte diferite aceste două segmente, viața profesională influențează destul de mult viața personală, dar valabilă este și varianta inversă. Așa intervine foarte ușor, de multe ori fără să ne dăm seama și fără să cunoaștem cauza, stresul. Acest fenomen este un element cheie al activității noastre de zi cu zi.
Se spune că… atitudinea este totul! Nu contează cât de mult îți iubești locul de muncă și oricât de mult îți place să muncești, atâta timp cât nu îți faci timp și pentru viață ta personală. Vei observa îmbunătățiri vizibile în planul profesional dacă te simți mulțumit și împlinit în plan personal. Astfel, atitudinea cu care privești fiecare situație în parte și echilibrul pe care îl găsești între cele două depinde numai de tine. De ce să ai de pierdut pe unul din aceste planuri? Sau de ce să ai de pierdut pe ambele planuri?
Dacă îți păstrezi un program rațional vei reuși să le îmbini perfect pe amândouă. Asta presupune într-adevăr, că trebuie să fii un om disciplinat, organizat și foarte responsabil. Și nu numai că vei obține cele mai bune rezultate la serviciu, ci vei avea timp să faci și multe alte activități în timpul rămas liber. Deci… profită de abilitățile tale organizatorice și ia atitudine!
Ai putea totodată să înveți să spui și ”nu” din când în când. Asta înseamnă să te gândești și la tine și să îți faci timp și pentru suflețelul tău. Este de la sine înțeles că sunt și situații în care ești constrâns să spui ”da” însă această nu se aplică în toate cazurile. Aici trebuie să își facă apariția capacitatea ta de a analiza lucrurile și de a decide care va fi răspunsul tău final: ”da” sau ”nu”.
Dacă vei ajunge să spui ”nu”, vei ajunge să ai și mai mult timp pentru tine. Bucură-te cât poți de mult de timpul tău liber și profită de asta pentru a-ți încărca bateriile pentru activitățile viitoare. Acordă atenție și prietenilor tăi, pentru că este foarte important să îți păstrezi relațiile sociale, sentiment care te va ajută să te dezvolți ca și persoană. Mai mult de atât, prietenii sunt un bun ”aliment” pentru mintea și sufletul tău. De ce să-i îndepărtezi? Pentru că tu nu mai ai timp pentru ei?!
Nu în ultimul rând, fii sincer cu tine însuți! Adresează-ți în fiecare zi sau săptămânal sau când vrei tu, la o anumită perioada de timp întrebări precum: ”Sunt fericit așa cum sunt acum?” ”Am tot ce îmi trebuie ca individ?” ”Ce am reușit să realizez și cu ce preț?”. În final vei obține răspunsurile care îți vor deschide calea pe mai departe. De ce să stai și să suferi când poți avea o viață frumoasă și echilibrată?