Daewoo Matiz, micul gigant, se retrage din mai



Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005

Daewoo trage pe dreapta micul gigant.
Matiz, mezinul familiei de automobile coreene, va înceta să mai fie produs la Craiova, uzina urmând a intra într-un amplu proces de retehnologizare după ce a fost cumpărată de compania Ford, aflat în postura de acționar majoritar.
Nu puțini sunt cei care s-au atașat de Matiz, modelul de 5.350 de euro, care multă vreme a fost cel mai accesibil vehicul în România al unui producător străin. Iată că va fi scos din producția de serie la finele acestei luni.
Astfel, după ce în vara anului trecut Cielo și Nubira II au fost scoase din producție, acum este rândul lui Matiz să treacă în rândul celor pensionați.
Lansat în anul 1998, modelul de clasă mini îl înlocuia pe Tico, vehicul asamblat din anul 1995. Daewoo livrează la începutul anului 2005 primele exemplare Matiz cu motor Euro 3, iar peste doi ani introduce și motorizarea Euro 4.
În paralel cu acest automobil de oraș, pe piața autohtonă clientul putea să aleagă și versiunea modernă a micului gigant, Spark, vândută sub sigla unui producător american, după ce concernul General Motors a înghițit brandul Daewoo, în Europa acesta fiind înlocuit de Chevrolet.
Pe locul unde astăzi încă se mai fabrică Matiz, peste un an și două luni se va asambla vehiculul utilitar Transit Connect, într-o cadență de 30.000 de unități în primul an și de aproximativ 50-60.000 de exemplare în al doilea an de producție, respectiv 2010.
Matiz a petrecut în România doar 10 ani, suficient cât să își aducă aminte de el măcar o generație de acum înainte.


Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 1998
Daewoo Matiz 1998
Daewoo Matiz 1998
Daewoo Matiz 1998
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005
Daewoo Matiz 2005