Taxa auto a contat în proporție de 45% la scăderea pieței auto și a vânzărilor Dacia, fiind urmată de înăsprirea condițiilor de creditare și scumpirea finanțărilor, cu o pondere de 30%, a declarat, marți, vicepreședintele Automobile Dacia, Constantin Stroe. „Cel mai puternic efect în scăderea pieței și a Dacia a fost această taxă auto. Ea a contat în proporție de 45%, fiind urmată de înăsprirea și scumpirea creditelor, cu o pondere de 30%. Apoi au fost alți factori”, a afirmat Stroe la o masă rotundă organizată la Primăria din Mioveni pe tema industriei auto.
Vânzările Dacia în România au scăzut cu 16,7% anul trecut, față de nivelul din 2007, la 84.707 unități. Dacia a anunțat luni că va întrerupe din nou producția producția, pentru două săptămâni, în intervalul 26 ianuarie- 8 februarie, ca urmare a scăderii dramatice și continue a piețelor auto.
Înmatriculările de autoturisme noi din România au scăzut cu 8,6% anul trecut, la 285.504 unități, în timp ce înregistrările de mașini rulate au urcat cu 151,4%, la un nivel record de 310.885 mașini.
În 2007 au intrat în circulație semnificativ mai multe mașini noi (312.533 unități) decât rulate (123.622 autoturisme), dar anul trecut cele second-hand au fost cu peste 25.000 de unități deasupra modelelor noi, potrivit datelor Ministerul Internelor și Reformei Administrative.