Suspendarea taxei auto pentru mașinile noi până la sfârșitul anului viitor este o măsură bună pentru Dacia, însă este nevoie de o lege permanentă care să stimuleze achiziția de vehicule noi, a declarat, joi, agenției MEDIAFAX, directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont. „În perioada în care taxa este suspendată, Guvernul are timp să găsească o soluție prin care să fie stimulată vânzarea de mașini noi și frânată comercializarea autovehiculelor vechi din import”, a spus Fourmont, cu ocazia decernării premiului „Mașina anului” 2009 în România, de către Uniunea Ziariștilor și Editorilor Auto din România (UZEAR), premiu câștigat de modelul Dacia Sandero.
Întrebat dacă Dacia intenționează să solicite ajutorul statului, așa cum au procedat alți constructori auto din Europa și Statele Unite ale Americii, Fourmont a spus că această variantă nu este luată în calcul în prezent de constructorul auto autohton.
El consideră mai utile măsuri luate de guvern pentru stimularea vânzărilor de mașini noi.
„Pentru moment, am subliniat că este important ca piața de vehicule noi să fie favorizată și să fie stopate importurile masive de mașini second hand. Principalele măsuri în acest sens ar fi începerea programului de înnoire a parcului auto la 1 ianuarie 2009, efectuarea unor controale mai stricte ale mașinilor rulate importate, precum și a unor controale ale Gărzii Financiare, care să depisteze comercializarea sălbatică de mașini second hand”, a afirmat Fourmont.
Taxa de poluare auto percepută la achiziția mașinilor noi va fi suspendată începând cu 1 decembrie 2008, până la sfârșitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România și în Uniunea Europeană, conform unei ordonanțe de urgență aprobate în ședința de miercuri a Guvernului.
Guvernul estimează o scădere la 40-50% a veniturilor obținute din taxa de poluare auto, ca efect al suspendării taxei la achiziția de autovehicule noi