Dacia și Renault sunt autorii unui fenomen în industria auto. Se numește Logan și are deja după patru ani de carieră și se îndreaptă spre primul milion.
Modelul ieftin ce a văzut lumina zilei pe 2 iunie 2004 la Paris este astăzi distribuit în 59 de țări ale lumii și produs în șapte țări din Europa, Asia și America de Sud.
Logan a debutat în septembrie 2004 mai întâi pe piața românească, după care a fost lansat treptat și în alte țări europene.
Dacă în același an Dacia a comercializat 22.833 de modele, în 2005 vânzările au ajuns la 135.184 de unități, iar în 2007 la circa 230.000.
Până în prezent, sub brandul Dacia au fost livrate 656.365 de exemplare Logan, iar sub emblema Renault un număr de 294.972 de bucăți.
Cea mai mare piață de desfacere pentru modelul low-cost este România, cu 102.062 de unități comercializate anul trecut, un volum mai mare decât cel realizat în Rusia și Franța.
Conform președintelui Dacia, Francois Fourmont, anul 2008 va însemna o producție estimată la 300.000 de unități din gama Logan, față de 222.000 prevăzute anul trecut.
Este foarte posibil ca cifra să crească spre 400.000 de exemplare anual, potrivit unor estimări făcute recent. Până în prezent s-au vândut la nivel global peste 951.000 de modele Logan, și este de așteptat ca anul viitor să asistăm la depășirea pragului de 1.000.000 de exemplare Logan.
În primul trimestru din 2008, vânzările gamei Logan au ajuns la un nivel record de 168.391 de unități.