Dacia Sandero, pas (de chance) pieței britanice până în 2010



Dacia Sandero 2008
Dacia Sandero 2008

Dacia ni se înfățișează ca un brand cu notorietate internațională. Prezentă în 51 de țări din Europa și Africa, marca românească caută să-și consolideze succesul pe noi piețe pe care le atacă cu o gamă de cinci modele, din care patru sunt versiuni Logan și una Sandero. Deși au trecut fix patru ani de la debutul european al modelului care a pus pe picioare Dacia, sunt încă țări din Europa unde mașinile produse la Mioveni pot fi văzute doar în reviste sau la televizor.
Pentru anul curent, există un calendar foarte clar stabilit al piețelor unde compania Dacia își va face intrarea.
În martie a debutat în Portugalia, iar până la sfârșitul lui 2008 sunt vizate trei țări din Scandinavia (Suedia, Danemarca, Finlanda).
Pe aceeași listă se află și Marea Britanie, a treia piață ca importanță după Germania și Italia, dar care mai are de așteptat doi ani până când mașinile de buget sub sigla producătorului român vor putea fi achiziționate de la dealerii locali.
Sandero, primul model ce va fi livrat britanicilor, inițial trebuia să debuteze în februarie 2009, însă oficialii Renault au amânat cu un an lansarea, pe motiv că s-ar putea confrunta cu un număr foarte mare de comenzi pentru piețele din Europa de Vest.
Conform estimărilor făcute de Dacia, piețele unde Sandero se va bucura de un succes foarte mare sunt Germania și Franța. Un alt motiv care a dus la decalarea debutului cu doi ani este și faptul că șefii de la Renault consideră că țările unde se vând automobile cu volan pe stânga au întâietate și pentru a nu crea blocaje volumului comenzi au luat de decizia de lansa noul Sandero abia în 2010 și în Marea Britanie, o piață tradițională pentru modele cu volan pe partea dreaptă (la fel ca și Irlanda sau Cipru).
Versiunile livrate în Albion vor fi echipate pentru început cu motorizările pe benzină de 1.4 și 1.6 litri, urmând ca mai târziu să fie disponibile și cele două propulsoare diesel dCi de 1.5 litri.
Dacia Sandero va avea pe piața britanică un preț de pornire estimativ de peste 7.000 de euro.