Dacia tocmai urmează să facă un pas hotărâtor înainte. Mai sunt doar câteva zile până la debutul modelului Sandero de care se leagă foarte mari așteptări. Producătorul a anunțat că pe data de 3 iunie, al cincilea model din gama Dacia va debuta oficial în România. Oarecum surprinzător, lansarea pentru piața locală vine la câteva săptămâni după cea din Franța, unde a fost introdus în luna mai, la prețuri cuprinse între 7.800 și 10.900 de euro cu toate taxele incluse.
Cât privește tarifele noului Sandero pentru România, acesta rămâne în continuare necunoscut, însă, potrivit directorului general Francois Fourmont, versiunea de vârf, cea mai accesorizată, va fi vândută pe piața românească la un preț foarte competitiv, care nu va depăși 9.500 de euro cu TVA inclus.
Dacia Sandero, model dezvăluit în premieră mondială în luna martie la Geneva, este al cincilea autoturism dezvoltat de Renault și Dacia pe platforma Logan.
Odată cu acest vehicul, Dacia afișează noua sa emblemă ce va figura și pe calandrul viitoarelor automobile asamblate la uzina din Mioveni.
Încadrat tot în segmentul low-cost, Sandero este un automobil ce preia în proporție de 30% elemente de natură tehnică de la Renault Clio II și componente de la actualul Logan în proporție de 70%. Fabricat la uzina de la Mioveni, noul Sandero are drept calități fundamentale: interior spațios, capacitate mare de încărcare și robustețe.
Partea frontală se remarca prin blocurile optice expresive și moderne, bara de protecție și grila radiatorului sunt perfect adaptate ansamblului caroseriei. Versiunea bi-corp măsoară 4,02 m în lungime, 1,75 m în lățime și are un ampatament de 2,59 m. Garda la sol ridicată, de 155 mm, îi permite modelului compact să abordeze cu ușurință drumuri mai puțin accesibile din zonele urbane.
Portbagajul oferă un volum de 320 de litri în condiții normale, capacitatea putând crește până la 1.200 de litri, atunci când bancheta spate este rabatată.
Sandero dispune în echipare standard de ABS și airbag-uri pentru pasagerii din față. Airbag-ul pentru șofer a fost special conceput pentru Dacia Sandero, fiind prevăzut cu un orificiu prin care se reglează presiunea exercitată asupra corpului în cazul activării. Cele două airbag-uri laterale din zona capului și a toracelui – disponibile în opțiune în funcție de versiune – oferă o protecție suplimentară în caz de șoc lateral, completată de structurile de protecție încorporate în portiere.
Potrivit directorului comercial al Dacia, Jacques Daniel, garanția standard pentru Sandero va fi în România de un an și jumătate sau 100.000 de kilometri, în timp ce pentru alte piețe garanția este standard este extinsă la trei ani.
Pentru început, versiunea hatchback va beneficia de două motorizări pe benzină de 1,4, respectiv 1,6 litri, cu puteri de 75CP și 90 CP. De anul viitor vor fi disponibile și două unități diesel de 1,5 litri de 70 și 85 CP. Primele exemplare Sandero vor fi livrate spre sfârșitul lunii iunie, cel mai probabil pe data de 20, atunci când mașina românească va debuta în Germania și Benelux.