Dacia bifează încă o premieră în segmentul low-cost.
Marți, 3 iunie 2008, a avut loc lansarea oficială a noului Sandero, al cincilea vehicul din gama producătorului autohton.
Evenimentul, intens mediatizat, s-a desfășurat la București, la complexul World Trade Plaza, locația unde mult așteptatul automobil a fost dezvelit în cadrul unui spectacol de magie, sunet și culoare, sub identitatea: „Dacia Sandero, o apariție incredibilă”.
Preț bun.
Modelul compact este introdus pe piața românească la preț de pornire mai mic decât în alte țări europene, dar este cu aproape 500 de euro mai scump decât versiunea de bază Logan.
Noul Sandero costă 6.890 euro (cu toate taxele incluse) față de 6.400 de euro cu TVA inclus, pentru Logan berlină.
Situația stă exact invers în ceea ce privește versiunea de vârf. Pentru Sandero Prestige se va plăti 9850 de euro (TVA inclus), comparativ cu Logan Partener ce are un preț de 10.500 de euro cu toate taxele incluse.
Noutăți.
Proaspătul model low-cost este primul care afișează noul logo Dacia și care beneficiază de o garanție standard de 36 de luni sau 100.000 km, în timp ce reviziile vor fi realizate la fiecare 20.000 km, ceea ce implică automat costuri de exploatare mai reduse: cu 17% pentru motorizările pe benzină și 34% pentru motorizările diesel.
Sandero este primul hachtback din gama constructorului român și în același timp singurul vehicul din clasa compactelor B, vândut la un preț sub 7000 de euro în care beneficiezi ca dotare standard de airbag pentru șofer, sistem ABS și AFU (asistența la frânarea de urgență), trei centuri de siguranță spate reglabile pe înălțime și banchetă rabatabilă.
Polivalent și accesibil.
Dacia susține că noul lor automobil compact este unul polivalent și accesibil ce se adresează segmentului de clienți tineri, raționali și pragmatici, cu o componentă feminină importantă.
Sandero se încadrează perfect în clasa compactelor B având dimensiunile: lungime 4,02 m, lățime 1,75 m și ampatament de 2,59 m. Portbagajul cu un volum de 320 de litri este ceva mai mic decât la Logan, dar oferă o mai mare accesibilitate, avantaj specific mașinilor hatchback.
Sandero preia platforma și motorizările de pe Logan, așa că la acest capitol nu sunt deloc surprize.
Două variante anul acesta.
Autoturismul va fi disponibil în acest an numai în două variante, benzină de 1,4 – 75 cai putere, respectiv 1,6 litri – 90 cai putere, urmând ca de anul viitor paleta de propulsoare să fie lărgită cu două agregate diesel de 1,5 litri cu valori de 70 și 85 de cai putere.
Noul Sandero preia elemente de design de la Renault Clio dar și câteva dotări de natură tehnică, în proporție de 30% de la Clio II.
Nivelul investițiilor alocate pentru producția noului Sandero se ridică la 147 de milioane de euro.
Potențial mare.
Constantin Stroe, vicepreședintele Dacia, apreciază că automobilul compact va atrage până la sfârșitul acestui an în 50.000 clienți pe piața locală, iar pentru piețele externe se estimează un volum de cel puțin 25.000 de unități.
În opinia oficialului român, Sandero va fi un veritabil vector de creștere al influenței mărcii Dacia în țara noastră.
„Sandero va reprezenta revirimentul vânzărilor Dacia pe piața românească. Prețul și performanțele vor atrage clienți de toate vârstele. În plus, este cea mai bine pregătită mașină pentru condițiile de trafic din România”, conchide Stroe.
Începând de ieri 4 iunie, pot fi preluate comenzile pentru hatchback, în toată rețeaua Dacia, urmând ca primele exemplare să ajungă la concesionari spre sfârșitul lunii curente.
Versiuni și dotări
Versiunea „Sandero” este disponibilă la un preț de 6.890 euro.
Este echipată cu motor de 1.4 litri de 75 CP și dispune, de airbag șofer, ABS, asistența la frânarea de urgență, trei centuri de siguranță spate reglabile pe înălțime, pre-echipare radio și banchetă rabatabilă.
„Ambiance” este comercializată la un preț de 7.350 euro pentru motorul 1.4 litri și 7.750 euro pentru motorul 1.6 litri.
În funcție de motorizare și în plus față de „Sandero”, versiunea „Ambiance” beneficiază de: calandru cu bandou superior în nuanța caroseriei, iluminare portbagaj, comandă reciclare aer.
Opțional sunt incluse vopsea metalizată, airbag pasager și laterale față, direcție asistată.
„Préférence” poate fi comandată la prețuri cuprinse între 8.050 euro și 8.450 euro.
Ca echipamente suplimentare menționăm: radio CD, geamuri electrice față, închidere centralizată cu telecomandă, direcție asistată hidraulic, airbag pasager și două tetiere spate reglabile pe înălțime.
Opțional sunt disponibile vopsea metalizată, proiectoare ceață și airbag-uri laterale pentru pasagerii față.
„Laureate” costă între 8.950 euro și 9.350 euro.
În plus față de „Préférence”, această versiune este echipată cu retrovizoare exterioare electrice și degivrante în culoarea caroseriei, proiectoare de ceață, computer de bord, aer condiționat manual, volan reglabil pe înălțime.
„Prestige”, versiunea de top a gamei Dacia Sandero, dispune de motorul 1.6 litri de 90 CP, la un preț de 9.850 euro. „Prestige” introduce o noutate absolută în gama Dacia, tapițeria și armonia interioară de culoare bej.
Ca echipamente suplimentare față de versiunea „Laureate” sunt: jantele din aluminiu, tapițeria bej, volan și manetă schimbător de viteză îmbrăcate în piele, geamuri electrice spate și radio CD cu MP3.
Clienții pot alege, opțional, vopsea metalizată și airbag-uri laterale față.