Dacia are toate motivele să privească cu mândrie spre 2010. A fost un an excelent pentru cel mai valoros brand românesc ce a bifat un parcurs pozitiv aproape la toate capitolele. Numărul de automobile vândute anul trecut a ajuns la 348.723 de unități, cu 12 % mai mult față de 2009, în timp ce cota de piață în România s-a apropiat de 32%.
Tot anul trecut s-a lansat și noul Duster, mașina care a dat peste cap toate prognozele în segmentul SUV. În numai 8 luni de lansarea sa, Duster a devenit un produs la mare căutare, dovadă fiind și cele 67.000 de unități livrate din mai și până în decembrie.
2010 a mai fost și primul an sub comanda noului director Jerome Olive și a marcat expansiunea comercială a mărcii Dacia în țările vest-europene.
Franța rămâne piața nr.1 pentru Dacia, urmată de Germania și Italia.
Acasă la ea, Dacia deține mai bine de o treime din piața locală. Cu toate acestea vânzările în România au scăzut anul trecut cu 20,4 %. S-au comercializat 36.730 vehicule, peste două treimi din mașinile comercializate (24.856 unități) fiind livrate prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto.
În topul preferințelor, Dacia Logan berlină conduce detașat, urmată fiind de Duster și Logan MCV.
Vânzări în România în 2010
Logan berlina – 22.791
Duster – 4.826
Logan MCV – 3.678
Sandero/Sandero Stepway – 3.047
Logan Van – 1.473
Logan Pick Up – 915
Top 10 vânzări în Europa
1.Franța – 110.076
2.Germania – 40.500
3.Italia – 21.930
4.Spania – 21.753
5.Turcia – 19.167
6.Algeria – 18.578
7.Belgia – 11.403
8.Austria – 6.068
9.Polonia – 6.018
10.Olanda – 5.557