Dacia prezintă noul Duster, primul SUV 4×4 românesc



Dacia Duster
Dacia Duster

Dacia va deveni o prezență deloc neglijabilă în clasa vehiculelor recreaționale.
Cu ajutorul noului Duster, marca românească își face intrarea în segmentul care a cunoscut o dezvoltare înfloritoare în ultimii ani, și unde nevoia de un automobil încăpător, robust și accesibil este prea puțin satisfăcută în prezent de oferta actuală.
Lansarea oficială a primului SUV fabricat în România va avea loc în martie 2010, la Geneva, iar pe parcursul trimestrului II vor sosi primele modele la concesionarii europeni. Piețele vizate pentru început sunt cele europene, Turcia și Maghreb (Algeria și Maroc). Duster va fi produs și vândut din iunie 2010 sub sigla Renault în Ucraina, Orientul Mijlociu, în Egipt și în unele țări din Africa.
Cu toate că prețul nu a fost comunicat – zvonurile din piață vorbind despre un tarif de pornire de 14.000 de euro, Duster se declară un SUV convenabil, atât sub aspectul costului de achiziție, cât și cel al întreținerii.
Noul model va fi oferit în versiunile cu tracțiune față (4×2) și cu tracțiune integrală (4×4).
Dacia Duster se prezintă de la bun început ca un model 4X4 veritabil. Din profil, garda la sol supraînălțată, pasajele roților bine marcate și elementele de protecție a caroseriei invită șoferul la asaltul șoselelor și drumurilor cele mai dificile.
Cu o lungime de 4,31 m și o lățime de 1,82 m, Dacia Duster afișează dimensiuni compacte. Noul Duster a fost conceput pentru a înfrunta toate tipurile de șosele și drumuri, oriunde în lume. Pentru a răspunde acestor nevoi variate, Dacia Duster va fi disponibilă în toate țările de comercializare în versiunea 4X2 – pentru clienți care doresc un vehicul cu gardă mare la sol, cu o poziție de conducere înaltă la volan, dar care nu au o nevoie reală de patru roți motrice în utilizarea cotidiană – și în versiunea 4X4 pentru o utilizare mai largă. Sistemul de tracțiune integrală va garanta abordarea cu ușurință a suprafețelor accidentate, Duster fiind echipat cu aceeași tehnologie disponibilă pe Nissan X-Trail și Qashqai.
Partea de motorizare este completată de unitatea pe benzină – 1.6 litri de110 CP precum și cu două motoare diesel – 1.5 dCi de 85 CP și 1.5 dCi de 105 CP.
Modelul beneficiază în versiunea de bază de sistemul ABS echipat cu un repartitor electronic al forței de frânare (EBV) și cu asistență la frânarea de urgență (AFU), două airbag-uri frontale și centuri de siguranță în 3 puncte cu limitator de efort pentru locurile din față. În funcție de versiune sunt disponibile două airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din față.
Dacia o va oferi o garanție de 3 ani sau 100.000 de kilometri.
DACIA DUSTER
Versiuni: 4×2, 4×4
Lungime: 4.310 mm
Lățime: 1.820 mm
Ampatament: 2.670 mm
Greutate: 1.280 Kg
Motorizări: benzină – 110 CP, diesel 85 CP, 105 CP
Garanție: 3 ani sau 100.000 km


Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster