Auto Bild

Dacia pregătește nouă modele până în 2017, bazate pe aceeași platformă nouă



Dacia pregătește nouă modele până în 2017, bazate pe aceeași platformă nouă
Dacia pregătește nouă modele până în 2017, bazate pe aceeași platformă nouă

Dacia pregătește nouă modele până în 2017, bazate pe aceeași platformă, care va fi lansată anul viitor cu Lodgy, Popster și Logan II, prețurile plecând de la 6.500 euro pentru viitorul autoturism de clasă mică, respectiv de la 12.000 euro pentru un model de clasă medie, potrivit revistei Auto Bild.
Toate modelele Dacia care vor apărea după Logan II vor fi bazate pe aceeași platformă, care va debuta cel mai probabil în martie 2012, odată cu lansarea modelului Lodgy, un monovolum compact care va porni de la 9.500 euro și va fi construit în Tanger, Maroc, potrivit Auto Bild, una dintre cele mai importante reviste de profil din Germania, cea mai mare piață auto europeană.
Jurnaliștii germani prezintă și o serie de imagini generate pe computer menite să ilustreze designul noilor modele Dacia, în funcție de mașinile actuale, zvonurile venite din direcția grupului Renault și trendurile de design de la celelalte modele ale grupului.
Popster, „mai degrabă un microbuz decât un minivan”
În luna noimbrie a anului viitor ar urma să intre pe piață Logan II, cu un preț de pornire de 9.000 euro, însoțit tot la sfârșitul lui 2012 de modelul Popster (monovolum, van). Pentru 2013 este programat un facelift la modelul Sandero, cu un preț de pornire de la 8.000 de euro, potrivit Auto Bild.
Publicația germană descrie modelul Popster drept „mai degrabă un microbuz decât un minivan”. Potrivit revistei, Renault consideră Popster modelul care va umple golul dintre Kangoo și Master.
La jumătatea lui 2013 ar trebui să fie prezentat Logan Pick-Up facelift, urmat în același an de un nou Logan MCV, care va costa de la 10.000 de euro. Noul MCV va fi prezentat anul viitor la Salonul Auto de la Geneva, va avea aproximaiv 4,5 metri lungime, 1,8 metri lățime și 1,7 metri înălțime, fiind bazat pe o platformă „lungită” a actualului Logan, scrie Auto Bild.
În 2014, constructorul intenționează să introducă două modele Duster, un facelift (care va arăta „puțin mai elegant” decât modelul actual) și un pick-up, cu prețuri de la 12.000 euro, respectiv 10.000 euro.
Urmașul lui Sandero ar trebui să apară în 2015, odată cu o mașină de clasă mică, denumită probabil Citadine, cu un preț de pornire de 6.500 euro.
Automobilul mic nu va „canibaliza” Renault Twingo, deoarece modelul Dacia va avea cinci uși, notează Auto Bild.
În 2016 ar urma să complteze gama producătorului un model Dacia sedan, cu un preț de la 12.000 euro, care se va încadra în clasa medie a grupului Renault, alături de Megane, Laguna, Fluence și Latitude, potrivit Auto Bild.
Următoarea versiune a Duster-ului ar trebui să apară în 2017, susține revista germană.
În privința motoarelor, constructorul de la Mioveni pregătește două noutăți până în 2015: o versiune de 0,9 litri cu trei clindri, pe benzină, capabilă să dezvolte 90 de cai putere și un motor de 1,2 litri cu patru clindri, de asemenea pe benzină, de 115 cai putere.
ESP (controlul electronic al stabilității) la varianta de bază
Toate modelele pregătite de Dacia pe noua platformă vor avea ESP (controlul electronic al stabilității) la varianta de bază.
Strategia Dacia-Renault este revizuirea întregii game până în 2017, iar noua platformă va sta la baza tuturor modelelor mărcii Dacia după lansarea Logan II.
Principalul avantaj al platformei este flexibilitatea ridicată, care oferă numeroase posibilități de construcție la costuri mai mici.
„Pe platforma aceasta pot fi construite mașini cu lungimi de la 3,5 la 4,7 metri, de la modele de oraș la limuzine de drum lung. În privința calității, cu cât este mai simplă tehnologia, cu atât apar mai puține probleme”, a declarat pentru Auto Bild Gerard Detourbet, șeful proiectului Entry al Renault, unul dintre artizanii Loganului.
Laurens van den Acker, designerul șef al Renault, a comentat succint pentru Auto Bild strategia grupului în privința aspectului noilor modele Dacia.
„Nu există niciun motiv pentru care mașinile ieftine trebuie să arate ieftin. Designul Dacia se va baza pe patru puncte centrale: cool, robust, spațios și rațional”, a arătat el.
Auto Bild notează că nu toate modelele vor fi produse în România. Pentru că la fabrica din Mioveni „nu mai este loc”, modelul Lodgy și un utilitar ușor inspirat după Kangoo vor fi construite la Tanger.
Revista germană precizează că extinderea gamei Dacia nu este „bătută în cuie” după anul 2015, cele mai mari dileme la nivelul Renault vizând modelele pick-up.
Astfel, oficialii grupului francez încă nu au decis dacă este nevoie de introducerea a două modele, unul bazat pe Duster și unul pe Logan. Și modelul de clasă mică a stârnit controverse în conducerea Renault, scrie Auto Bild.
„Renault fără Dacia este ca o baghetă fără unt și brânză, pentru că marca românească entry level, parte a alianței franco-japoneze Renault-Nissan din 1998, s-a transformat în ultimele 18 luni într-un motor de creștere a cifrei de afaceri”, apreciază jurnaliștii Auto Bild.
„Dacia face totul cum trebuie. Cu mașini deștepte și ieftine, marca s-a poziționat pe piață acolo unde japonezii și coreenii nu mai fac bani. După motto-ul «unul pentru toți», noua platformă va fi folosită de la mașini de clasă mică la minibus-uri. E o strategie și în a rămâne cu picioarele pe pământ”, conchide Auto Bild.



Recomandări

Cea mai ieftină Dacia se lansează în 2018. Cum arată Dacia care costă 3500 de euro