Dacia a anunțat luni că va întrerupe din nou producția producția, pentru două săptămâni, în intervalul 26 ianuarie- 8 februarie, ca urmare a scăderii dramatice și continue a piețelor auto.
„Ca urmare a scăderii dramatice și continue a piețelor auto, în special a celei din România, Dacia își suspendă producția în perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2009”, se arată într-un comunicat al Dacia remis, luni, agenției MEDIAFAX.
Salariații care vor rămâne la domiciliu, în șomaj tehnic, vor fi remunerați cu 85% din salariul individual brut, conform contractului colectiv de muncă pe 2008.
„Dacia se vede nevoită să recurgă la această măsură pentru a-și adapta producția la scăderea comenzilor ca urmare a declinului piețelor auto. Acest declin este manifestat cu deosebire în cazul României, prima piață a constructorului, unde în 2008 a fost comercializată peste o treime din producția uzinei de la Mioveni. În decembrie 2008, Dacia a comercializat 3.622 unități pe piața sa internă, în scădere cu 55% față de nivelul înregistrat în decembrie 2007”, menționează producătorul auto.
Uzina de la Mioveni a reluat lucrul luni, după ce producția a fost întreruptă în total timp de aproximativ o lună, în mai multe zile ale lunilor octombrie, noiembrie și decembrie. Activitatea a fost întreruptă tot din cauza scăderii cererii.
Potrivit constructorului de la Mioveni, prăbușirea pieței românești de vehicule noi este provocată de efectele crizei financiare, care a redus accesul clienților la credite, de invazia de vehicule de ocazie importate și de indecizia clienților, cauzată de posibila modificare a taxei de poluare.
„Piața de vehicule noi din România este asfixiată de comerțul cu vehicule de mâna a doua provenite din import. În decembrie 2008, înmatriculările de vehicule vechi importate au atins nivelul de 54.712 unități, în creștere cu 471% față de luna decembrie 2007. (…) Practic, începând cu noiembrie 2008, pentru fiecare vehicul nou comercializat în România, au fost înmatriculate trei vehicule de ocazie”, se arată în comunicat.
De asemenea, compania menționează că piața de vehicule noi din România a înregistrat o scădere „dramatică” a vânzărilor începând cu luna octombrie 2008.
După declinul de 30% înregistrat în octombrie 2008 față de luna octombrie a anului 2007, vânzările de vehicule noi au scăzut cu 55% în noiembrie 2008 față de noiembrie 2007 și cu 53% în decembrie 2008 în raport cu decembrie 2007, potrivit constructorului auto.