Dacia a aflat pe propria piele cum poți periclita bunul mers al unui model aflat abia la început de carieră. Foarte simplu, faci grevă.
Efectele încetării voluntare a muncii a 7.600 de muncitori din 13.000 câți lucrează la uzina din Mioveni se resimt din plin: pierderi de 9 milioane de euro pe zi și 1.300 de automobile nefabricate.
Greva de la uzina din Mioveni a lovit din plin producția modelului Logan, însă cel care are cel mai mult de suferit este chiar debutantul Logan Pick-up. Potrivit unui purtător de cuvânt, livrarea noii versiuni este momentan, cu mici excepții, restricționată.
Fabricantul autohton a decis să comercializeze camioneta în România iar exporturile să se limiteze doar la două piețe: Bulgaria și Turcia.
Greva de la Mioveni a dat peste cap planurile producătorului autohton, nevoit acum să își schimbe strategia din mers, hotărând să acorde prioritate mașinii de familie MCV foarte căutată și apreciată în Europa.
„Varianta Pick-up este construită pe aceeași platformă cu cea a modelului MCV și dorim să dăm prioritate producției pentru versiunea destinată familiei”, a declarat Silviu Sepciu, șeful direcției de comunicare.
Ținând cont de faptul că din vânzarea unui model break, manufacturierul român obține un profit mai mare decât în cazul comercializării unui Pick-up, soluția aleasă are un raționament corect.
Lansat în primăvară, vehiculul utilitar Pick-up va fi primul automobil din gama Logan care, pe termen scurt, nu va putea atinge nivelul de vânzări stabilit de companie.