Dacia știe ce-i mai bine pentru copilul minune Logan și potențialii săi consumatori.
Pentru a satisface o clasă de clienți destul de numeroasă în România, persoanele cu venituri mici, fabricantul român a lansat anul trecut în primăvară, versiunea Logan pe benzină-GPL (gaz petrol lichefiat).
Logan GPL este disponibil doar pentru versiunea berlină cu motor de 1.4 litri și va fi disponibilă în versiunile de echipare Preference și Laureate.
Noua motorizare benzină – GPL are o autonomie de drum de peste 1.500 km și este mai ecologică decât unitatea pe benzină 1.4MPI, cantitatea emisă de noxe scăzând cu 18%.
Performanțele privind demarajul sunt ușor afectate, la fel ca și reprizele până la schimbarea treptelor. Logan GPL nu este o „mașină de fugă” ci doar un model ales pe criterii ce țin strict de bugetul personal.
GPL este un carburant a cărui utilizare oferă o siguranță deplină. Instalația specifică este supusă unor reglementări severe la nivel european. Rezervorul GPL este realizat dintr-un material deosebit de rezistent, echipat cu cinci dispozitive de siguranță, testat la 550°C, conform standardelor în vigoare. Echipamentul pentru partea de GPL este realizat de Landi Renzo, lider mondial în domeniul sistemelor de propulsie cu alimentare alternativă. Prețurile de pornire pentru noile Logan GPL sunt de 8.000 euro pentru Preference și respectiv 8.800 euro pentru Laureate.
Dacia nu a precizat dacă pe viitor intenționează introducerea unui sistem similar și pe vehiculele echipate cu motorul de 1.6 litri.
Peste 10 milioane de vehicule alimentate cu GPL circulă astăzi în lume, din care 150.000 în România. Odată cu comercializarea Logan GPL, Dacia își reafirmă grija permanentă pentru protecția mediului înconjurător, lansând vehicule cu emisii poluante reduse, mai ecologice și mai economice.