Dacia este din nou în fața unui moment istoric. După ce în 2004 a lansat Logan, un vehicul low-cost ce s-a dovedit a fi un succes, producătorul român deschide un nou capitol alături de Sandero.
Pentru a marca acest început de drum, Dacia va fi reprezentată de un nou logo, al patrulea din istoria mărcii, ce se dorește a fi asimilat identității unui brand puternic aflat în plină expansiune.
Sandero vine după o perioadă de lungi speculații, presărată cu semne de întrebare și vești contradictorii dar într-un moment când la Dacia chiar se simțea nevoia unei schimbări. S-a petrecut sub ochii noștri la Geneva locul ce marchează punctul de plecare a acestui nou produs spre piețele cucerite până acum doar de Logan.
Dacă este să dăm crezare celor afirmate în conferința de presă, Sandero va fi modelul de vârf al gamei de automobile Dacia și cumulează toate avantajele unui vehicul modern și accesibil.
Asta înseamnă ca va fi peste Logan din toate punctele de vedere, mai puțin la partea de motorizare, care va oferi aceleași unități disponibile acum pe Logan.
Fabricat la uzina de la Mioveni, noul Sandero Hatchback are ca și calități fundamentale: interior spațios, capacitate mare de încărcare și robustețe. Partea frontală se remarca prin blocurile optice expresive și moderne, bară de protecție și grila radiatorului sunt perfect adaptate ansamblului caroseriei. Stilul adoptat de partea din spate consolidează impresia de vehicul spațios și robust. Interiorul întrunește toate atributele de seducție și calitate. Planșa de bord este modernă și funcțională.
O atenție specială a fost acordată ergonomiei: toate comenzile se află la îndemână iar informațiile tabloului de bord sunt ușor lizibile.
Dacia Sandero utilizează o platformă Logan, cu puntea față de tip pseudo Mac Pherson, în timp ce puntea spate provine tot de la Logan, cu profil deformabil și epură programată, arcuri elicoidale și amortizoarele verticale cu cursa de suspensie mărită.
Noul model hatchback beneficiază de un scut de protecție care asigură rularea fără riscuri pe drumurile neamenajate. Dacia oferă pe automobilul compact un sistem de direcție asistată, și scaune și volan cu reglare pe înălțime.
În privința motorizărilor, nici o surpriză, gama fiind formată din unitățile pe benzină de 1.4l -75 CP si 1.6l – 90 CP și pe motorină 1.5 dCi 70 CP și 1.5 dCi 85 CP.
Cu o lungime de 4.02 m, o lățime de 1.75 m și un ampatament de 2.59 m, Dacia Sandero hatchback oferă confortul unui vehicul din clasa C, suficient pentru 5 persoane, deși dimensiunile nu par să o arate.
Portbagajul are o capacitate de 320 de litri, o valoare foarte bună pentru un vehicul de asemenea dimensiuni. Bancheta spate este rabatabilă și poate crește capacitatea de încărcare la 1 200 litri.
Dacia a dat asigurări că Sandero va avea un raport preț/calitate de neegalat. Versiunea bi-corp în 5 uși este primul model compact din gama producătorului autohton și care va fi comercializat progresiv în Europa, începând cu luna iunie 2008.
Investiția totală pentru dezvoltarea și fabricarea modelului Sandero în Europa se ridică la 147 milioane de euro.