Dacia: Importul de mașini rulate pune în pericol firmele și locurile de muncă din industria auto



Importul de mașini second-hand, în contextul crizei economico-financiare mondiale, pune în pericol activitatea companiilor auto și locurile de muncă din industria românească producătoare de mașini, a declarat, marți, directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont. „Noi, la Dacia, deocamdată ne ajustăm activitatea în funcție de evoluția pieței auto, nu putem face previziuni în acest moment și sperăm că activitatea nu va deveni mai îngrijoratoare decât este. Sperăm ca la nivel european să se relanseze piața creditelor și cerem oprirea importurilor mașinilor de ocazie de mâna a doua deoarece infuzia de astfel de autoturisme riscă să aducă societățile producătoare de autovehicule în situația în care din cadrul lor vor dispărea locuri de muncă sau pot avea drept consecințe chiar închiderea lor”, a spus Fourmont, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Dacia a anunțat, luni, că va întrerupe producția în perioada 20 noiembrie – 7 decembrie, din cauza scăderii pieței interne și a celor de export, măsură la care constructorul auto a mai apelat pentru patru zile, respectiv 30-31 octombrie și 13-14 noiembrie.
„Din cauza scăderii brutale a piețelor auto, deși este un succes atât la export, unde își crește cota de piață, cât și în România, Dacia se vede nevoită să își întrerupă producția în perioada 20 noiembrie – 7 decembrie 2008”, se arată într-un comunicat al Dacia remis, luni, agenției MEDIAFAX.
Adâncirea crizei financiare și economice în luna octombrie duce la o scădere importantă a piețelor auto, inclusiv cea a României, arată constructorul auto.
După anunțul de luni rezultă că Dacia a planificat oprirea producției pentru un total de 16 zile.
Pentru perioada 20 noiembrie – 7 decembrie va continua să funcționeze doar centrul CKD (pachete de piese destinate exportului și asamblării în alte uzine – n.r.), precizează Dacia.
Datele preliminare ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că în România au fost livrate 23.526 de autovehicule noi în octombrie, în scădere cu 30% de la nivelul de 33.835 de unități din aceeași lună a anului trecut.
Pentru aceeași perioadă de raportare, vânzările Dacia în România au scăzut cu 26,7%, de la 9.094 unități la 6.664 autovehicule.
„Piața auto a scăzut în octombrie 2008 față de octombrie 2007 în România cu circa 30%, în Spania cu 40%, în Marea Britanie cu 23%, în Suedia cu 22,7%, în Italia cu 18,9%, în Germania cu 8%, în Franța cu 6,2%. Această tendință va continua probabil și în lunile următoare”, se arată în comunicatul constructorului auto.
Dacia menționează că, în condițiile în care piața mondială a scăzut cu 9% în octombrie 2008 față de perioada similară din 2007, exporturile Dacia au crescut cu 20,2%. Cu toate acestea, creșterea cotelor de piață ale Dacia nu poate compensa scăderea masivă a piețelor auto din Europa, arată constructorul.
Veniturile Dacia au crescut cu 24,5% anul trecut, de la 5,78 miliarde lei (1,63 miliarde euro) la 7,2 miliarde lei (2,15 miliarde euro). În același timp, profitul net al companiei a urcat cu 17,2%, de la 377,27 milioane lei (107 milioane euro) la 442,34 milioane lei (132,54 milioane euro).