Dacia Duster a obținut trei stele din cinci posibile la testele efectuate de Euro NCAP, cu un scor de 74% pentru protejarea pasagerilor adulți și de 28% pentru siguranța pietonilor.
Dacia Duster a primit un scor de 78% pentru protecția oferită pasagerilor copii și de 29% pentru dotările care îmbunătățesc siguranța.
„Duster nu a reușit să impresioneze Euro NCAP. Performanțele mașinii în materie de siguranță sunt mult sub cele demonstrate de alte automobile noi prezente pe piața europeană. Este dezamăgitor că Renault nu acordă siguranței mașinilor Dacia aceeași prioritate pe care o acordă automobilelor produse sub marca proprie”, menționează Euro NCAP într-un comunicat.
Spre comparație, Mitsubishi ASX și Nissan Juke au primit punctaje generale maxime.
În testele efectuate de Euro NCAP cu Duster, spațiul destinat pasagerilor s-a comporat bine în cazul impactului frontal. Ușa de la portbagaj s-a deschis, însă, situație considerată un minus pentru siguranță. Protecția zonei pieptului a fost calificată ca fiind medie atât pentru pasagerii adulți din față, cât și pentru cei din spate. Măsurătorile efectuate la nivelul genunchilor și femurului nu au indicat probleme. Pe partea șoferului, însă, structurile care intră în componența bordului au fost evaluate ca riscante.
În testele pentru siguranța pietonilor, nici bara de protecție și nici partea din față a capotei nu au fost punctate, ceea ce înseamnă o protecție slabă. Capota asigură, însă, o protecție bună în majoritatea zonelor care prezintă cele mai mari șanse de a lovi capul unui copil. Riscurile sunt mari, însă, în zonele care pot lovi capul unui adult.
Modelul testat a fost Dacia Duster 1.5 DCi Laureate.
Euro NCAP este o organizație sprijinită de șapte guverne europene și de mai asociații ale producătorilor auto și șoferilor din toate țările Europei.