Dacia ar putea opri producția câteva zile; furnizorii de piese au probleme după seismul din Japonia



Activitatea Automobile Dacia ar putea fi întreruptă, după Paște, cel mai probabil pentru o săptămână, întrucât furnizorii de piese au probleme de aprovizionare cu firmele din Japonia, după seismul urmat de valurile tsunami.
„Catastrofa din Japonia are urmări foarte grave pentru industria constructoare de mașini din Europa. Se estimează că în Europa peste 600.000 de mașini nu se vor fabrica din această cauză. Nici Dacia nu va fi ferită de aceaste urmări ale catastrofei din Japonia. (…) Dacia a avut și va avea și anul acesta comenzi la nivelul anului trecut. Sunt firme furnizoare pentru Dacia, de componente pentru Dacia care nu primesc componentele din Japonia și ca atare Dacia este nevoită să-și adapteze programul de lucru pe următoarele luni. Măsura care se va lua după Paște este doar prima dintr-o serie de măsuri care trebuie luate”, a declarat vicepreședintele Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, citat de corespondentul MEDIAFAX.
El nu a dat detalii despre programul de lucru în următoarele luni.
„Pentru următoarele luni avem prevederi contractuale și vom găsi răspuns la toate întrebările. Este obligatoriu să facem, până la finalul anului, mașinile pe care le-am prognozat pentru anul 2011. Asta înseamnă că în ultima parte a anului vom lucra foarte intens”, a arătat Iordache.
Contactați de MEDIAFAX, reprezentanții Dacia au declarat că este posibilă întreruperea activității, o decizie urmând să fie luată în următoarele zile.
Iordache a menționat că salariații Dacia vor primi de Paște „prima tradițională”, negociată în contractul colectiv de muncă, reprezentând 30% din salariul mediu brut.
„Anul acesta suma brută este de 850 de lei. Se va primi o parte din suma netă, în jur de 600 – 650 de lei, și impozitul va fi reținut pe data de 10 a lunii viitoare. Oamenii sunt obișnuiți cu această primă de Paște, de vacanță și de Crăciun. Nemulțumiți sau mulțumiți este o negociere contractuală. Suma este mai mare ca anul trecut, nu cu mult, fiindcă impozitul este covârșitor”, a mai spus Iordache.
Mai mulți producători auto au probleme de aprovizionare cu piese din cauza dezastrului natural din Japonia.
Toyota a anunțat luni că suspendă activitatea fabricilor din America de Nord din cauza lipsei de piese auto produse în Japonia. Uzinele nipone ale companiei sunt închise de la mijlocul lunii martie, primele unități fiind oprite imediat după cutremur.
General Motors, Honda și Saab au anunțat de asemenea în ultima perioadă probleme de aprovizionare cu piese din cauza crizei din Japonia.
Ford, care deține în România uzina Automobile Craiova, a anunțat săptămâna trecută că închide temporar fabrica din Genk, Belgia, pentru a face economie de piese.