Automobile Dacia a livrat anul trecut pe piața din România 36.730 de vehicule, reprezentând o scădere de 20,4%, însă a înregistrat o creștere a cotei de piață cu 2,8 puncte procentuale, la 31,7%, a declarat, luni, directorul comercial al companiei, Fabrice Cambolive.
El a spus că evoluția Dacia pe piața din România reprezintă un succes, mai ales în contextul unei scăderi a pieței mult mai abruptă față de cea înregistrată de companie.
Cambolive a afirmat că din totalul mașinilor livrate în 2010 aproximativ 24.200 de unități au fost vândute prin Programul Rabla.
Reprezentantul Dacia a adăugat că pe parcursul anului trecut partenerii producătorului au primit 5.673 de comenzi pentru modelul Duster, cea mai mare parte dintre ele fiind onorate până în prezent.
La nivel global, anul trecut au fost înregistrate 100.000 de comenzi pentru vehiculul off-road, peste jumătate dintre ele vizând versiunea 4×4.
Directorul comercial al companiei a afirmat că producătorul urmărește o menținere a cotei de piață sau o ușoară creștere a acesteia și că speră ca în curând unul din trei din posesorii de autoturisme să fie client Dacia.
Cambolive a apreciat că piața auto va crește în 2011, spunând că este prea devreme pentru a estima nivelul exact.
„Estimările pozitive se bazează pe doi factori principali, respectiv continuarea programului Rabla în 2011, și noua taxă de poluare, care este în favoarea achizițiilor de mașini noi, cu normă de poluare Euro 5”, a declarat Cambolive.
El a menționat că începând cu 2011 Dacia livrează numai mașini cu motorizări Euro 5, iar pentru cee mai vândută versiune Logan, de 1,2 litri și 75 de cai putere, taxa auto este 73 de euro.
La nivel internațional vânzările Dacia au crescut cu 12% anul trecut, de la 311.426 la 348.723 de autovehicule, iar cota de piață a constructorului român în Europa a urcat cu 0,3 puncte procentuale, la 1,6%, a anunțat luni grupul francez Renault, acționarul majoritar al companiei.
Dacia a vândut anul trecut 325.346 de autoturisme, în creștere cu 11,6%, și 23.377 de autovehicule comerciale ușoare, cu 17,9% mai multe decât în anul anterior.
În Franța, Dacia a avut anul trecut o cotă de piață de 4%, cu 1,6 puncte procentuale mai mult decât în 2009.