Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia a produs săptămâna trecută motorul pe benzină K7M Euro 5 cu numărul 1,5 milioane, acest tip de propulsor intrând în fabricație în 2004, a anunțat constructorul auto.
„Cele două varietăți de motoare asamblate la Uzina Mecanică și Șasiuri, K7J (1,4 litri) și K7M (1,6 litri), au început să fie fabricate la Mioveni odată cu lansarea gamei Logan, în 2004. În prezent, linia de fabricație are o capacitate instalată zilnică de 1.567 motoare”, se arată într-un comunicat al Automobile Dacia.
Uzina Mecanică și Șasiuri furnizează motoare către Automobile Dacia și uzinele Renault din Franța, Rusia, Maroc, Africa de Sud și Columbia.
Anul trecut, departamentul de profil a asamblat aproape 500.000 de motoare.
Cei 3.785 de angajati ai Uzinei Mecanice produc și asamblează două tipuri de cutii de viteze, module de transfer, punți față și spate, cadre față și spate, osii spate și brațe inferioare.
Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia este cea de a doua unitate mecanică din grupul Renault la nivel mondial, fiind organizată în șase departamente de fabricație – Motoare, Cutii de viteze J, Cutii de viteze TL, Aluminiu, Sudură/Presaj, Asamblaj/Cataforeză/Uzinaj).
În 2010, în uzină au fost înregistrate mai multe cifre rotunde de producție, printre care cutia de viteze J cu numărul 1,5 milioane, cutia de viteze TL cu numărul 300.000 și motorul K7 cu numărul 1,25 milioane.