Dacia a prezentat joi la Salonul Auto de la Paris modelul Logan MCV restilizat



Dacia a prezentat, joi, la Salonul Auto de la Paris, modelul Logan MCV restilizat, dezvăluit publicului în premieră, precum și Logan eco2 și modelul Sandero cu motorizare diesel de 1,5 litri, cu 85 CP, care va fi lansat în România la începutul anului viitor.
Modelul Logan MCV restilizat are interiorul și partea frontală similare cu ale Logan Sedan restilizat, iar în partea din spate se regăsesc mici modificări la nivelul barei de protecție, acesta urmând să fie introdus gradual pe piețele europene începând cu luna noiembrie.
Mașina dispune de trei motorizări diesel de 1,4 litri, cu 75 CP, de 1,6 litri, cu 90CP sau cu 105 CP, precum și de două propulsoare diesel, de 1,5 litri cu 70 CP sau cu 85 CP.
Modelul are o lungime de 4,47 metri, cu doi centrimetri în plus față de vechea versiune, și beneficiază de un bord nou, identic cu cel de pe modelul Sandero. De asemenea, modelul are o capacitate de șapte scaune, fiind echipat cu încă un rând de două scaune, care pot fi pliate, în cazul în care nu sunt folosite.
Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, a declarat, agenției MEDIAFAX, la sfârșitul lunii septembrie, că o decizie privind începerea comercializării Logan MCV restilizat urmează să fie luată în luna octombrie. Tot atunci Dacia va decide și care vor fi primele piețe pe care va fi distribuită varianta îmbunătățită a automobilului.
Logan Renault eco2, realizat la uzina Dacia de la Pitești, este echipat cu un motor de 1,5 litri și 85 de cai putere și a fost prezentat pentru prima dată în noiembrie 2007.
Conceptul respectă toate trei criteriile, legate de producție, utilizare și reciclare, necesare pentru a face parte din categoria Renault eco2. Nivelul emisiilor de dioxid de carbon ale Logan Renault eco2 va fi de 97 de grame la suta de kilometri.
Automobilul Dacia Sandero este disponibil, începând din septembrie, în variantele de motorizare diesel de 1,5 litri, cu 70 și 85 de cai putere pe piața din Franța, prețul începând de la 10.500 de euro.
Modelul Dacia Sandero cu motor disel de 1,5 litri, cu 70 și 85 CP, va fi introdus treptat în toate regiunile și statele unde se comercializează vehiculul, respectiv în Europa, Turcia și Magreb (Maroc, Algeria, Tunisia).
Vehiculul are o garanție de trei ani sau 100.000 de kilometri pe majoritatea piețelor europene.
Dacia a lansat, la începutul lunii iunie, în România modelul în două volume Sandero, al cincilea autoturism dezvoltat de Renault și Dacia pe platforma Logan (B0), la prețuri cuprinse între 6.890 euro și 9.850 euro, cu TVA. Sandero a fost lansat în Europa, Turcia și Magreb tot în luna iunie.
Eco2 este o etichetă aplicată pe mașinile Renault, și mai nou, Dacia pentru modelele care cu emisii de dioxid de carbon (CO2) mai mici sau egale cu 140 de grame pe kilometru. În cazul Dacia, este vorba de motorizările diesel de 1,5 litri, în variantele de putere de 70 și 85 de cai putere montate pe modelele Sandero, Logan Sedan, Logan MCV, Logan Pick-up și Logan VAN.
Pe piața franceză, doar primele două modele vor avea aplicată eticheta eco2, având în vedere că pragul de emisii stabilit de autoritățile franceze este de 120 de grame de CO2 pe kilometru. Mașinile care se află sub acest prag primesc facilități fiscale de 700 de euro.
Automobilele Dacia fabricate la Mioveni corespund normelor eco2 prin îndeplinirea simultană a trei standarde. Primul constă în posibilitatea reciclării, la sfârșitul ciclului de viață, a 95% din totalitatea componentelor folosite la fabricarea mașinii și posibilitatea ca 5% din plasticul folosit în interiorul mașinii să fie reciclat. Potrivit celui de-al doilea standard, mașinile trebuie să fie fabricate într-o uzină care corespunde standardelor de mediu ISO14001.
Uzina de la Mioveni este certificată ISO 14001 din 2005, iar uzina Somaca din Casablanca, Maroc, a fost certificată în februarie 2008. Acesta este unul dintre motivele pentru care lansarea etichetei eco a fost întârziată până în octombrie 2008.
Cel de-al treilea criteriu îl reprezintă emisiile de carbon mai mici sau egale cu 140 de grame de CO2 pe kilometru.