Dacia a lansat, ieri, o variantă restilizată a Logan Sedan, la același preț cu cel al vechii versiuni, de 6.400 de euro cu TVA inclusă, producția variantei anterioare fiind oprită pe 11 iunie, după fabricarea a peste 530.000 de sedanuri de la lansarea modelului, în toamna anului 2004.
„Contractele pe care le-am încheiat au făcut să nu creștem deocamdată prețurile, iar noul Logan să vină cu prețul neschimbat pe piață. Având în vedere că noi cumpărăm componente și pentru colecțiile CKD (pachete de mașini dezasamblate, destinate exportului – n.r.), pe lângă necesarul producției de autovehiculele de la Mioveni, avem o putere de negociere mai mare, dat fiind volumul.
(…) Pentru moment nu am decis creșteri de preț, dar asta nu înseamnă că în anii următorii prețul va rămâne neschimbat”, a declarat marți agenției MEDIAFAX directorul general Dacia, Francois Fourmont.
El a adăugat că Logan trebuie să fie în continuare „vârful de lance” al grupului Dacia-Renault.
Întrebat cum va fi primit pe piață Logan Sedan restilizat, în condițiile taxei auto, Fourmont a explicat că modelul nu ar trebui să aibă probleme din acest punct de vedere.
„Este un model în trei volume, ceea ce corespunde așteptărilor publicului din România. Având în vedere că nu am decis să creștem prețul Logan-ului restilizat, credem că taxa de poluare auto nu va avea impact asupra livrărilor acestui model. Întrebarea este cum se vor distribui vânzările între Sandero și Logan facelift, însă nu pot oferi un răspuns în acest sens”, a explicat oficialul Dacia.
La nivel de dotări, Logan facelift introduce ca noutate în domeniul siguranței, sistemul de asistență la frânarea de urgență (AFU). De asemenea, facelift-ul are coloana de direcție ajustabilă pe înălțime, iar oglinzile retrovizoare laterale au fost preluate de la Logan MCV, fiind mai mari.
Logan Sedan facelift are patru versiuni de echipare, Ambiance, Preferance, Laureate și Ambition, care pot avea cinci versiuni de motorizare, trei pe benzină (1,4 litri și 75 CP, 1,6 litri și 90 CP, 1,6 litri de 105 CP) și un motor diesel de 1,5 litri disponibil în două versiuni de putere, 70 și 85 CP.
Astfel, Logan Sedan restilizat nu mai are varianta de echipare Ambition, care era penultima a gamei. Dotările acesteia au fost transferate pe versiunea Laureate.
Facelift-ul modelului Logan Sedan aduce mici modificări de ordin estetic mașinii la nivelul capotei motorului, farurilor, stopurilor și al barelor de protecție. De asemenea, Logan facelift are interiorul ușor modificat pentru a avea un aspect mai modern.
Automobilul are o perioadă de garanție de trei ani sau 100.000 de kilometri.
Versiunea restilizată a Logan poartă noua sigla Dacia
Versiunea restilizată a Logan poartă noua sigla Dacia, prezentată pentru prima dată pe modelul Sandero, la salonul auto de la Geneva, din luna martie. Logan Sedan facelift se înscrie în noua linie de design a Dacia, prezentă pe Sandero.
Dacia va lansa, anul viitor, un Logan Sedan cu motor de 1,6 litri, care dezvoltă 133 de cai putere, aceeași motorizare de pe Renault Twingo Sport, potrivit directorului de produs Sandero la nivel mondial, Sophie Albertus.
Renault a vândut în cei patru ani de la lansarea modelului Logan, respectiv în perioada 2004-2008, peste un milion de unități la nivel mondial, sub mărcile Dacia și Renault. Anul trecut, România a fost cea mai mare piață pentru Logan, cu peste 100.000 de unități livrate, urmată de Rusia (circa 68.000 mașini) și Franța (peste 32.000 automobile).
Logan MCV restilizat va fi lansat în 2009, potrivit unor surse apropiate Dacia.
De asemenea, spre sfârșitul anului viitor Dacia va lansa și un Sport Utility Vehicle (SUV), disponibil atât cu tracțiune 4×4 cât și cu tracțiune 4×2.
Pentru SUV, Dacia caută noi furnizori de componente, însă numele acestora și data la care vor deschide unități de producție în România se va ști la sfârșitul acestui an sau la începutul lui 2009.
Grupul francez Renault, proprietarul Automobile Dacia, va investi 300 de milioane de euro, până în anul 2009, la uzina de la Pitești, pentru creșterea capacității de producție și pentru activitățile de cercetare și dezvoltare a modelului Logan. Capacitatea de producție a Dacia la Mioveni va fi în 2008 de 350.000 de unități pe an, urmând ca în 2009 să ajungă la 400.000 de unități pe an.
Dacia a raportat pentru 2007 un profit net de 442,34 milioane lei (132,54 milioane euro), în urcare cu 17,2% față de exercițiul financiar anterior, la o cifră de afaceri de 6,93 miliarde lei (2,07 miliarde euro), mai mare cu 24,8%.
În prezent automobilele Dacia sunt comercializate în 49 de țări.