Primăria municipiului Rădăuți a fost controlată, pe parcursul săptămânii trecute, de o echipă mixtă de control de la Curtea de Conturi și de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Mai exact, administrația rădăuțeană a fost verificată pe tema „Controlul modului de utilizare a fondurilor alocate de la bugetul de stat din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prin HG Nr. 255/2012”.
Olărean: „Consider binevenită această verificare”
Pe parcursul a cinci zile, controlorii au verificat situația sumelor alocate prin HG 255/2012 și neutilizate de unitatea administrativ-teritorială la data intrării în vigoare a OUG 15/2012 privind stabilirea unor măsuri financiare în domeniul asigurărilor sociale de sănătate și al finanțelor publice, situația arieratelor aferente cheltuielilor curente și de capital înregistrate în contabilitate la data de 8 mai 2012, și situația proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă aflate în derulare până la 8 mai 2012.
La finalul controlului, echipa de verificare a constatat că municipiului Rădăuți i-a fost repartizată suma de 250.000 de lei, pentru plata unor arierate aferente cheltuielilor curente și de capital, precum și pentru cofinanțarea unor proiecte cu finanțare externă nerambursabilă. Situația arieratelor înregistrate la 6 aprilie 2012 era de 1.982.896,68 de lei, iar situația proiectelor cu finanțare nerambursabilă care necesită cofinanțare, aflate în derulare la 8 mai, arăta 215.453,68 de lei.
Controlorii au mai constatat că municipiului Rădăuți nu i-a fost alimentat contul de venituri cu sumele alocate conform HG 255/2012, până la 8 mai nu a fost utilizată nici o sumă pentru plăți efective, iar, în conformitate cu OUG 15/2012, a fost disponibilizată suma de 250.000 de lei de Trezoreria Rădăuți.
Echipa de control a concluzionat că „din suma de 250.000 de lei, nu au fost utilizate sume pentru plăți efective potrivit destinației prevăzute de HG 255/2012 și nici pentru alte destinații. Față de suma totală de 250.000 de lei, disponibilizată la Fondul de Rezervă Bugetară la dispoziția Guvernului, pentru suma de 2.198.350,33 de lei, unitatea administrativ-teritorială înregistrează arierate pentru cheltuieli curente și de capital, înregistrate la 6 aprilie 2012, și cofinanțare la proiecte cu finanțare externă nerambursabilă, aflate în derulare la data de 8 mai 2012”, conform notei de constatare încheiată vineri, 22 iunie.
Primarul municipiului Rădăuți a declarat la finalul controlului: „Consider binevenită această verificare, însă acum preocuparea mea principală este legată de realizarea proiectelor pentru municipiu și pentru comunitatea rădăuțeană”.