Incertitudine cu privire la cursele aeriene pe care le operează compania Blue Air de pe Aeroportul din Salcea, singurul pentru care nu a fost încă afișat orarul de iarnă. Reprezentanții companiei spun că nu au luat o decizie finală, dar după câte se pare totul ține de modul în care Consiliul Județean își va respecta promisiunile avansate acum câteva luni.
„Pentru moment, compania Blue Air nu a luat nici o decizie de continuare sau nu a curselor de pe Aeroportul Internațional Suceava.
Orarul de iarnă Blue Air 2009-2010 nu a fost încă definitivat” este comentariul oficial al directorului de PR al companiei, Florentina Ivan.
În spatele acestei declarații se ascunde însă o nemulțumire legată de neonorarea unor promisiuni a șefilor din Consiliul Județean Suceava. Înainte de inaugurarea curselor aeriene de pe Aeroportul din Salcea, compania Blue Air a cerut, și i s-a acceptat, amplasarea unei cisterne cu combustibil pentru alimentarea aeronavelor. Deși de la primul zbor Blue Air au trecut aproape două luni, cisterna pentru combustibil nu a ajuns încă la Suceava.
„Au existat o serie de formalități care trebuiau rezolvate, iar în câteva zile, probabil până la sfârșitul săptămânii viitoare, cisterna va ajunge la Suceava. Din punctul meu de vedere nu este nici un pericol de suspendare a curselor aeriene”, a declarat Dumitru Sahlean, directorul Aeroportului Salcea.
Deocamdată, Suceava este singurul aeroport de pe care operează Blue Air și care nu are afișat orarul de iarnă, valabil în perioada 25 octombrie 2009 – 27 martie 2010, ceea ce ridică semne de întrebare serioase vizavi de dorința companiei de a continua să efectueze zboruri din acest loc.
Frecvență redusă spre Viena
Un alt motiv de nemulțumire al celor de la Blue Air ar putea fi numărul de călători sub așteptări către Viena. În acest moment, locurile din aeronavă sunt ocupate în proporție de 50%, ceea ce ar putea duce la renunțarea zborurilor spre capitala Austriei. Varianta optimă ar fi redirecționarea avionului spre o altă destinație, un oraș din Germania, cum se vehiculează. O altă opțiune este aceea ca Blue Air să nu mai opereze pe rute internaționale decât spre Veneția, gradul de ocupare spre acest oraș fiind de 100% în cursul lunii august.
Nici zborul spre Cluj-Napoca nu pare foarte atractiv, de vreme ce numărul pasagerilor nu depășește 10-15 la fiecare cursă, dar se pare că aici costurile sunt acoperite din activitatea de mesagerie și coletărie pe care avionul o face pe ruta București – Cluj-Napoca și retur.
Pista intră în reparații în octombrie
Nici pista de pe Aeroportul din Salcea nu se prezintă în cele mai strălucite condiții, deși conducerea instituției dă asigurări că nu este periclitată siguranța zborurilor.
„Sunt mai multe dale de beton care au un anumit nivel de uzură. În octombrie le vom schimba, fără a întrerupe activitatea pe Aeroport. Se va lucra în cele două capete ale pistei, iar aeronavele care operează la noi nu vor fi restricționate”, a precizat Dumitru Sahlean.
Costurile pentru refacerea pistei Aeroportului Salcea se ridică la 800.000 de lei, iar documentația tehnică este în curs de avizare la Autoritatea Aeronautică din România.
Blue Air operează pe Salcea de pe 15 iulie
Compania Blue Air a inaugurat zborurile de pe Aeroportul din Salcea pe 15 iulie. Deși de-a lungul timpului șefii administrației județene au anunțat că vor cere suplimentarea curselor și spre alte destinații, reprezentanții Blue Air nu au confirmat nici un moment aceste intenții.
Ce se întâmplă?
Cursele aeriene Blue Air de la Salcea, în pericol de suspendare
