În cadrul proiectului Erasmus+ Acțiunea cheie KA12018-1-RO01-KA101-047433 “Școala – diversitate și succes în educație”, derulat la Școala Gimnazială Moara, a fost derulat un curs european de formare profesională, în perioada 4-10 martie 2019. S-a numit „Creativity in teachingand training” și a fostfurnizat de organizația educațională Quarter Mediation. Acesta s-a desfășurat în Assen, Olanda, și a beneficiat de participarea a 3 cadre didactice din Școala Gimnazială Moara: Gaube Constantin, Blaga Mihaela, Năstacă Veronica. . ………
Tematica acestei mobilități a transmis exemple de bune practici privind utilizarea modalităților creative de predare-învățare, prin combinarea acestor metode cu învățarea experiențială și cu tehnicile de lucru tradiționale (uneori conservatoare).
A treia zi de curs a fost petrecută la „De Wachter” din orașul Zuidlaren, unde există o veche moară de vânt transformată într-un loc destinat învățării. Ghidul și formatorul nostru ne-au prezentat diferite zone ale morii și modalitatea didactică prin care fiecare loc ar putea fi folosit pentru a preda diferite informații elevilor, cum ar fi: măsurători, principii fizice, istorie și geografie, biologie etc. Apoi, s-a aplicat abordarea transdisciplinară în actul învățării: am vizitat un muzeu din apropiere, iar colecțiile și exponatele de acolo ne-au permis să învățăm modalități creative prin care să includem noțiuni de muzică, arte și meserii în activitățile noastre didactice.
Activitățile de învățare pot deveni echitabile și eficiente în măsura în care se îmbină utilul cu plăcutul, lăsând loc creativității care să ofere activități atractive: prin utilizarea muzicii, artei, TIC, jocurilor, muncii în echipă, învățării reciproce, metodei proiectului și activităților în aer liber. Prin urmare, s-au trasat tipare educaționale pentru reducerea părăsirii timpurii a școlii și pentru o mai bună integrare a elevilor din zone sociale și culturale defavorizate.
Am mai învățat despre pedagogia jocului. Am participat la prezentări despre diferite modalități prin care jocul poate deveni principala strategie în predarea diferitelor discipline la elevi de vârste diferite. Am aplicat metoda jocului didactic și la diverse work-shopuri tematice. Strategiile ludice, bazate pe comunicarea interactivă, vor contribui la motivarea elevilor în învățarea de la școală, dar care se prelungește, pe tot parcursul vieții, într-o societate aflată într-o continuă schimbare și adaptare la standardele europene.
Obiectivele acestui curs converg către ideea de modificare a paradigmei educaționale actuale, oferind modele europene ce au drept finalitate creșterea calității actului didactic la Școala Gimnazială Moara.



