Într-o curbă deosebit de periculoasă la stânga din comuna Poiana Stampei, din cauza neadaptării vitezei, două autovehicule de mare tonaj au intrat în balans, într-unul din accidente șoferul pierzându-și viața. Pe 8 iulie, un tir plin cu role de hârtie de ziar s-a transformat în sicriu pentru șoferul lui, un polonez, care din cauza vitezei a pierdut controlul asupra autoutilitarei. Colosul s-a răsturnat, strivindu-l pe cel aflat la volan. O lună mai târziu, o cisternă cu bitum fierbinte s-a răsturnat, existând pericolul ca încărcătura să polueze un afluent al râului Dorna.
Drum reabilitat, semnalizare rutieră provizorie După ce o parte din Drumul European DN 17 de la Vatra Dornei până la ieșirea din județ a fost reabilitat, șoferii apasă mai tare pedala de accelerație pentru a mai „scoate” din timpii de staționare petrecuți la coborârea Mestecănișului, ceea ce duce la nerespectarea semnalizării rutiere și la accidente grave.
La intrarea în satul Căsoi, comuna Poiana Stampei, există o succesiune de curbe deosebit de periculoase, în care șoferii intră cu viteză, datorită aliniamentului în line dreaptă până aici. De la conducătorii auto am aflat că panoul de avertizare „Succesiune de curbe deosebit de periculoase” a fost montat de câteva săptămâni. Acesta este un indicator provizoriu, fiind fixat în două cauciucuri de autoturism umplute cu beton peste care s-au pus câțiva bolovani, pentru a nu fi dat jos de mașinile de mare tonaj.
Polițiștii spun că cele două accidente din vara acestui an s-au datorat neadaptării vitezei, în zona curbelor viteza fiind restricționată la 30 de kilometri la oră.
Autoritățile doresc o modificare în proiectul DN 17 Pe lângă zecile de accidente din anii trecuți care au avut loc pe DN 17, în zona Plaiul Bârgăului, la intrarea în satul Căsoi, comuna Poiana Stampei, soldate cu pagube materiale și pierderi de vieți omenești, cele două din acest an i-au îngrozit pe localnici.
Conform primarului comunei Poiana Stampei, Elisei Todașcă, s-a sperat ca prin noul proiect de modernizare a DN 17 să fie „tăiate” curbele.
“Prin proiectul drumului am crezut că se va repara această problemă prin îndreptarea tronsonului pe o porțiune de 50 m, material de umplutură fiind din belșug pentru a umple golul de la Podul Greblei”.
Din păcate nu s-a realizat acest lucru, păstrându-se vechiul tronson sinuos. Indicatorul cu „Atenție! Succesiune de curbe deosebit de periculoase” se află la circa 60 m de locul unde, anul acesta, pe data de 8 iulie, a decedat conducătorul auto de origine poloneză al unui autotren care s-a răsturnat, tot aici răsturnându-se, zece zile mai târziu, și o cisternă cu bitum.