Cumplitul accident rutier petrecut vinerea trecută pe DN 17, la intrarea în Câmpulung Moldovenesc dinspre Gura Humorului, când două microbuze s-au izbit violent, trei oameni murind, iar alți trei fiind răniți grav, s-a produs pe un sector de drum problemă la nivel de județ. Analizele Serviciului de Poliție Rutieră Suceava au arătat, încă de anul trecut, că accidentele grave de pe DN 17, șoseaua care leagă Suceava de Ardeal, s-au concentrat pe o porțiune de aproximativ 30 de kilometri, de la Vama până la Pojorâta.
Poliția Rutieră acționează zilnic cu două sau chiar trei radare în zona problemă
Cea mai recentă analiză a Serviciului Rutier, pe primele șase luni ale anului 2013, a arătat că pe DN 17 au avut loc 18 accidente rutiere grave, soldate cu 13 morți și 15 răniți grav. Șapte dintre aceste accidente, soldate cu opt persoane decedate și trei rănite grav, au avut loc pe sectorul Vama-Pojorâta.
Încă din vara anului trecut, prin dispoziție a conducerii Serviciului Rutier Suceava, Compartimentul Rutier al Poliției municipiului Câmpulung Moldovenesc a primit o mașină cu radar în plus, alături de cea pe care o avea în dotare, pentru a fi prevenite noi tragedii.
„Am constatat o concentrare a numărului de accidente grave pe sectorul Vama-Pojorâta. În ultimele luni pe această porțiune s-a acționat constant cu două mașini cu radare, iar în unele perioade chiar cu trei, fiind trimis în zonă și un echipaj de la Serviciul Rutier”, a declarat subcomisarul Petrică Jucan, șeful Serviciului Rutier Suceava.
Drumul de calitate și curbele periculoase, capcane pentru șoferi
Din păcate, debutul lui 2014 a adus încă un accident deosebit de grav pe această porțiune de drum. La aproximativ jumătate de kilometru de locul în care s-au zdrobit cele două microbuze se afla o autospecială a poliției, care acționa pe linia vitezei excesive și a depășirilor neregulamentare.
Șeful Poliției Rutiere Suceava a mai precizat că numeroasele tragedii de pe această porțiune de drum nu au avut un raport de cauzalitate direct.
Accidentele s-au produs fie din cauza vitezei neadaptate în curbe, cum a fost accidentul cu patru morți de la Prisaca Dornei din luna mai a anului trecut, când un autotractor s-a răsturnat în curtea unei casei, fie a depășirilor neregulamentare, cum a fost în cazul accidentului de la finele săptămânii trecute, ori pe fondul traversărilor neregulamentare.
Așadar nu se poate vorbi de o singură cauză și de o singură problemă, cert fiind doar că drumul de o bună calitate și curbele periculoase sunt de multe ori capcane pentru șoferii care circulă cu viteză.
Morți pe șosele
Cumplitul accident între microbuze, petrecut în zona critică a DN 17
