Felul în care lucrează unele bănci cu clienții, modificându-și dobânzile de la o lună la alta, totul sub acoperirea actelor, provoacă mari nemulțumiri, multe persoane considerându-se înșelate pe față. O situație de acest gen ne-a fost semnalată de un profesor sucevean, client al Bancpost. El consideră că banca a practicat publicitate înșelătoare, promovând o ofertă avantajoasă pentru el și apoi schimbând-o imediat. În acest fel, acesta s-a trezit în fața a două situații, însă nici una avantajoasă pentru el: fie să-și păstreze economiile la aceeași bancă, cu o dobândă mică, fie să-și retragă suma, însă după ce lasă un comision. Dobânda la un depozit în dolari, de la 3,5% la 2,5% în două luni Suceveanul nemulțumit de serviciile Bancpost a fost atras de o ofertă intitulată pompos „Mega Contul de Economii în USD”. În luna noiembrie a anului trecut, în reclamă se preciza că acest cont oferă cea mai bună dobândă de pe piață, 3,5% pe an.
„Au pus afișe cu oferta asta peste tot prin oraș, m-au convins să vin la ei, și, de la 1 februarie, la ceva mai bine de două luni de la depunere, m-am trezit că dobânda a scăzut până la 2,5%. Nemulțumit, am decis să-mi retrag banii, ocazie cu care mi s-a aplicat comision de 0,4%. Dobânda pe două luni a fost de vreo 60 de dolari, iar comisionul la retragere de 40 de dolari. Practic, banca s-a folosit de banii mei și nu m-am ales cu mai nimic”, a povestit nemulțumit bărbatul.
Dacă acesta ar fi prins doar o lună de dobândă la acest mega cont, cum cu siguranță au pățit alți clienți, s-ar fi trezit că iese în pierdere, comisionul de retragere fiind peste valoarea dobânzii.
„Sunt acoperiți de acte, au trecut clauze acolo, însă nu cred că este corect acest mod de lucru. Să promovezi intens o ofertă, să atragi clientul, și să schimbi în scurt timp valoarea dobânzii, mi se pare o înșelătorie”, crede profesorul sucevean.
Acesta spune că nu are de gând să depună o plângere la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului (OJPC) Suceava, considerând că la mijloc este vorba de o „țeapă cât se poate de legală”, care ar putea fi evitată doar prin modificări legislative.
Bancpost a refuzat să răspundă Încă de ieri dimineață, am contactat-o pe Liliana Ciobănașu, purtătorul de cuvânt al Bancpost, în vederea obținerii unui punct de vedere al băncii cu privire la această situație. Deși i-am trimis întrebările atât pe mail cât și pe fax, cum a solicitat, până la închiderea ediției nu am primit nici un răspuns. Asigurările date de aceasta prin telefon, cu privire la trimiterea unui punct de vedere, nu s-au concretizat.
Cu siguranță că niște lămuriri din partea reprezentantului abilitat al băncii ar fi fost binevenite și de natură să arate respect pentru clienții Bancpost.
Valuri de reclamații ale sucevenilor împotriva băncilor Numai în ultimele trei luni, 45 de suceveni au depus reclamații la OJPC, considerând că băncile ai căror clienți sunt i-au înșelat. Având în vedere că numărul reclamațiilor de acest gen este mare în toată țara, la nivelul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului s-a creat un compartiment special, care se ocupă doar de soluționarea sesizărilor privind unitățile bancare.
Cea mai mare parte a reclamațiilor sunt depuse de suceveni care au contractat credite la diferite unități bancare.






