Calitatea unui lubrifiant este primordială când la mijloc se află durata de exploatare a motorului. Uleiul are o importanță vitală, este un factor determinat în
bunul mers al activității propulsoarelor și trebuie să îndeplinească trei condiții esențiale: să asigure o ungere sigură, protecție maximă a motorului împotriva uzurii/coroziunii și să împiedice formarea „nămolului negru”. Producătorii de automobile recomandă lubrifianții ce poartă însemnele API Service și API Certification. Aceste două etichete se regăsesc pe orice lubrifiant trecut prin toate filtrele de testare și reprezintă garantarea calității uleiului de motor. Acronimul API vine de la Institutul American al Petrolului cel mai prestigios institut specializat în testarea și clasificarea uleiurilor după criterii de performanță. Acest institut colectează date de la producătorii de automobile și determină ce calități de uleiuri trebuiesc folosite pentru a obține o bună lubrifiere a motoarelor. Pe orice flacon de ulei de motor trebuie, în mod normal, să găsiți renumita “bulină API”, care prin caractere specifice indică domeniul recomandat de utilizare a uleiului respectiv. Pe această bulină apare în jumătatea superioară însemnele API Service urmate de un cod format din două litere. Prima literă este S și se adresează motoarelor pe benzină sau litera C în cazul motoarelor diesel. Cea de a doua literă reprezintă nivelul de performanță al uleiului și care poate fi notat de la litera D la M. Cele mai performante uleiuri sunt cele care poartă însemnele SJ, SL și foarte performante SM, lubrifianți destinați numai motoarelor pe benzină. Pentru agregatele diesel se recomandă folosirea uleiurilor cu acronimul CG, CH și a super-performantului CI. Aceeași bulină API mai conține alte două simboluri care atestă calitatea lubrifianților dar despre acestea vom vorbi într-o ediție viitoare.