Cum putem avea succes în vânzări ?



Pentru a răspunde la această întrebare trebuie să ne adaptăm mintea pe structura și procesul vânzării în sine, pentru a putea să modelăm și atitudinea celor implicați, nu doar strategiile și tehnicile pe care le utilizează în vânzări.
Făcând acest lucru, ajungem la procesul de a asista un potențial client pentru ca el să înțeleagă modul în care un anumit produs sau serviciu i-ar putea satisface necesitățile și dorințele. Dacă există o nevoie, atunci vom facilita prin negociere o decizie pentru satisfacerea acesteia. Vânzarea implică intrarea în lumea clientului pentru a înțelege lucrurile din perspectiva acestuia. Realizarea acestui lucru ne permite să intuim strategiile optime pentru înțelegere, motivare și decizie.
Această strategie, promovează importanța efortului suplimentar depus pentru a oferi o experiența marcantă clientului, care să construiască în același timp și o bază pentru loializarea lui.
Fiind centrați pe nevoile și dorințele clienților, se va dezvolta un gen de loialitate care va menține clienții orientați spre firmă, produse și servicii.
Totul începe de la atitudinea celor care vând. Ei au nevoie de o atitudine optimistă, deschisă, prietenoasă, o atitudine orientată peste așteptări spre satisfacerea nevoilor și expectanțelor cumpărătorului.
Făcând acest lucru, vânzătorul trebuie să înțeleagă ce anume își dorește și ce anume nu își dorește clientul. Clientul nu are nevoie de scuze, motive, probleme sau un discurs despre strategia companiei. Dimpotrivă, el caută soluții și modalități rapide prin care să își soluționeze problemele.
Cumpărătorul vrea să primească orientări spre soluții. E nevoie de o focalizare automată pe găsirea unui mod de a satisface în primul rând clientul, iar apoi de a intra într-o conjunctură comunicațională, care să-i producă cumpărătorului o amintire pozitivă și plăcută.
Un client doar satisfăcut nu are dezvoltat un sentiment de loialitate, deci poate oricând să cumpere din altă parte. În timp ce un client loial se va gândi destul de mult până să renunțe la serviciile firmei, în favoarea alteia.
În momentul în care veți aduna destul de mulți clienți loiali veți dezvolta cu adevărat, o afacere puternică, solidă.
Mihai Marius MOISOIU
Psiholog
Trainer
Site www.nearyou.eu
Telefon 0753937223