Femeile continuă să urce pe scara ierarhică a multinaționalelor, își construiesc propriul brand, conduc cu succes echipe de subalterni de sex masculin și influențează media de pretutindeni. Cu toate astea, reprezentanțele sexului feminin sunt în minoritate la bordul întreprinderilor internaționale față de rivalii lor eterni, bărbații. În secolul XXI, imaginea femeii de succes este asociată cu o multitudine de stereotipuri.
În timp ce bărbații aflați la cârma unor companii sunt percepuți ca fiind personalități complexe, femeilor puternice, aflate în aceleași posturi, le sunt atribuite o serie de clișee (chiar de către alte femei) menite să le submineze autoritatea și importanța în cadrul companiei, scrie revista americană Forbes.
Potrivit cunoscutei publicații de business, femei de succes, de la directorul general al FMI, Christine Lagarde, până la editorul șef al New York Times, Jill Abramson, au vorbit despre stereotipurile cu care se confruntă reprezentantele sexului frumos care au la activ o carieră în afaceri. „Care este clișeul tău preferat legat de femeile puternice de astăzi?” a fost întrebarea adresată de către editorii Forbes Woman celor considerate la ora actuală modele feminine de succes.
Unul dintre cele mai cunoscute stereotipuri este cel legat de „inima de gheață”, duritatea femeilor de succes, care „calcă peste cadavre” pentru a ajunge acolo unde dorește. Clișeul „reginei gheții” este unul extravagant, este de părere Halley Bock, CEO-ul al companiei de consultanță Fierce, citată de Forbes.
Reprezentările culturale din filmele americane care au în rol principal executiv ale marilor companii, creionează o imagine a femeilor de neclintit, sigure pe ele și de hotărârile pe care le iau. „O femeie care nu arată pic de emoție și ține cu tot dinadinsul să arate cât de profesionistă este ea o face să pară de gheață și deloc feminină. Pentru multe femei, o astfel de imagine poate părea neonorabilă”, susține Bock.