Cercetătorii americani au studiat modul în care culorile folosite de cele mai populare logo-uri ale companiilor influențează starea de spirit a consumatorului.
O echipă de psihologi din Chicago a realizat un infografic în care arată cum este modificată starea de spirit a unei persoane atunci când vede o anumită culoare.
Astfel, clienții își fac o primă impresie despre un produs în doar 90 de secunde, în funcție de culoarea acestuia.
În general, bărbații preferă culorile roșu, portocaliu și galben, iar femeile albastru, verde și roz, spun cercetătorii de la Financesonline.com.
Cele mai cunoscute logo-uri ale companiilor sunt asociate cu anumite culori, care provoacă o reacție specifică.
Spre exemplu, roșu sugerează pasiune, galben energie și bucurie, iar roz dragoste și feminitate.
Alex Hillsberg, de la Financesonline.com., arată, în acest infografic, logo-uri celebre asociate cu anumite culori:
– roșu – Red Bull și You Tube: pasiune, vitalitate
– verde – Android și Starbucks: armonie, relaxare
– galben – McDonald’s și Ferrari: bucurie, energie
– roz – Barbie: dragoste, sexualitate, căldură
– negru – BlackBerry: curaj, lux, seriozitate, mister
– mov – Yahoo!, FedEx: putere, nostalgie, romantism, lux
– portocaliu – Mozilla, Fanta: fericire
– maro: ups, m&m: dependență, încredere.
Sursa: Daily Mail – Roxana RUSCIOR