Kate Middleton, care a depășit-o în eleganță pe Michelle Obama la întâlnirea oficială dintre cele două, a depășit-o pe prima doamnă a Statelor Unite și la puterea pe care o are asupra vânzărilor ținutelor pe care le poartă.
De la logodna ei cu prințul William, tot ceea ce poartă Kate se vinde în câteva minute, acest lucru rivalizând doar cu impactul pe care Michelle Obama îl are asupra industriei de îmbrăcăminte, scrie dailymail.co.uk.
Rochia Reiss Shola pe care Kate a purtat-o la întâlnirea cu prima doamnă a SUA este cel mai puternic exemplu pentru a demonstra acest lucru. Imediat ce fotografiile cu ducesa de Cambridge au apărut online, producătorul de haine a început să expedieze rochiile în valoare de 340 de dolari la fiecare minut, iar traficul pe site-ul companiei a crescut cu 500 la sută înainte ca acesta să se blocheze.
Deoarece stocul de rochii a fost epuizat, versiuni ale acesteia s-au vândut pe eBay cu sume de până la 1.000 de dolari, iar traficul pe site-ul companiei Reiss a rămas cu 200 la sută mai mare decât în mod normal.
Frenezia creată de rochia lui Kate Middleton amintește de impactul avut de ținuta J Crew purtată de Michelle Obama la emisiunea „Tonight Show” în 2008.
Totuși, ținuta purtată de prima doamnă a SUA a făcut ca traficul pe site-ul ce o vindea să crească cu numai 64%.
Kate Middleton are un impact asupra vânzărilor tuturor ținutelor pe care le poartă. Același efect al vânzărilor a fost creat și cu rochia Reiss pe care a purtat-o în fotografiile de logodnă, și cu rochia albastră în valoare de 50 de lire pe care a purtat-o a doua zi după nunta cu William.
Chiar și ținutele de designer pe care Kate le alege se vând ulterior foarte bine. De exemplu, rochia Issa pe care a purtat-o la anunțarea logodnei, în valoare de 399 de lire, s-a vândut în câteva ore, iar stocul paltonului Burberry în valoare de 650 de lire pe care l-a purtat în luna martie s-a epuizat la o zi după eveniment.
Anul trecut Michelle Obama a fost numită „femeia de 3 miliarde de dolari” atunci când stocul unei companii s-a epuizat după ce prima doamnă a SUA a fost fotografiată purtând creațiile acesteia.
Analiștii financiari au descoperit că prima doamnă a SUA crește valoarea economică a brandurilor pe care alege să le poarte cu 2.7 miliarde de dolari. Aceștia au estimat că o singură apariție ar putea genera venituri de 14 milioane de dolari pentru o companie.