Cum funcționează aplicația care te ajută să îți eviți prietenii



O aplicație concepută de un student american în semn de dispreț față de rețelele de socializare le va permite utilizatorilor site-ului de localizare Foursquare să-i identifice pe acei „prieteni” pe care doresc să-i evite la un moment dat.
Denumită „Hell is Other People” („Infernul înseamnă alți oameni”), aplicația folosește site-ul Foursquare pentru a-i localiza pe toți prietenii care s-au înregistrat în apropiere, scrie Daily Mail.
Aceste înregistrări sunt apoi marcate pe o „hartă a evitării”, iar aplicația calculează care este distanța pe care utilizatorii trebuie să o păstreze ca să rămână departe de persoanele pe care nu doresc să le întâlnească.
Punctele portocalii de pe hartă indică cele mai recente 20 de locuri pe care prietenii respectivi le-au vizitat, precum și durata înregistrării în fiecare dintre aceste locuri pe Foursquare. Zonele verzi marchează „distanța optimă” pe care utilizatorul trebuie să o păstreze ca să nu întâlnească pe cineva nedorit.
Deși etichetată de autorul ei drept „un experiment în anti-social media”, aplicația poate fi folosită doar de membri Foursquare, la rândul său o rețea de socializare.
Numele aplicației este inspirat dintr-o replică a piesei de teatru „No Exit” a lui Jean-Paul Sartre, a spus creatorul aplicației, Scott Garner, student la Universitatea din New York.
Garner își descrie aplicația ca fiind „parțial o satiră, parțial un comentariu din desconsiderația lui pentru mediul de socializare și parțial o explorare a propriilor dificultăți cu fobia socială”.
Scott a postat și un videoclip promoțional în care merge prin New York cu aplicația sa în timp ce își explică ura față de social media. „A trebuit să mă înscriu pe un site de socializare și să vorbesc cu oameni ca să devenim prieteni pe acel site astfel încât să pot să îi evit”, spune el în clip.
Tânărul ia în considerare posibilitatea de a adăuga, în viitor, mai multe informații de pe site-uri de socializare, precum postările etichetate de pe Twitter sau înregistrările („check-in”) de pe Facebook.