Cultura de 10



Trabant este cel mai longeviv automobil produs în fostul spațiu comunist. Fabricat în RDG, vehiculul echipat cu motor în doi timpi și doi cilindri a debutat în 1957 și a supraviețiut până în 1991. Timp de 34 de ani au fost asamblate peste 3 milioane de unități.
Primele faruri de ceață au apărut în anii 30, însă abia peste patru decenii au intrat în echipare standard. La început, luminile de ceață erau incluse în blocurile optice față.
Există automobile dotate cu așa numitele „uși-sinucigașe”. Este vorba de portierele din spate care se deschid spre înapoi, o modă existentă încă din perioada interbelică. Pasiunea pentru „uși-sinucigașe” a fost reaprinsă în anii 60, iar astăzi este întâlnită mai frecvent la concepte.
Mașinile cu volanul pe partea dreaptă mai circulă și astăzi în țări precum Australia, Irlanda, Japonia, Marea Britanie și Africa de Sud. La început toate automobilele aveau volanul pe dreapta, deoarece se considera că locul din dreapta era mai „onorabil” pentru șofer.
Numele Mitsubishi are înțelesuri diferite în dialectele limbii japoneze. Două dintre cele mai agreate de constructorul auto sunt „trei diamante” și „marele luptător samurai”. Prima se leagă mai bine de emblema Mitsubishi, formată din trei romburi de culoare roșie.
Cea mai aglomerată autostradă din lume este Highway 401 din Canada, care leagă orașele Toronto de Ontario. Traficul zilnic numără în jur de 500.000 de automobile
Motoarele diesel au devenit populare în Europa aproape la 100 de ani de la inventarea lor. Dacă în anii 70 abia se vindeau 1000 de automobile pe an, astăzi numărul versiunilor pe motorină depășește pe cel al motorizărilor pe benzină.
Denumirea Nissan a apărut cu 4 ani înainte fondării diviziei Nissan Motors. Cuvântul Nissan este abrevierea numelui companiei Nippon Sangyo, utilizată în 1928 la bursa din Tokyo. Nippon Sangyo avea un portofoliu format din 74 de firme printre care și Nissan.
Bujia a fost patentată în 1898. Trei inventatori au revendicat paternitatea invenției: Robert Bosch, Nikola Tesla și Richard Simms. Sistemul Bosch a fost singurul acceptat pentru producția în masă (1902).
Cutiile automate dețin 80% din piața transmisiilor vândute în Statele Unite și Asia. Marea lor majoritate sunt conectate la motoare pe benzină. La polul opus se află Europa și America de Sud.