Fără doar și poate, problema săptămânii la Primăria Suceava a fost problema evacuării forțate și ilegale a societății de transport public local, de către cei de la Atlassib. Sigur, este o situație conflictuală, dar trebuie să recunoaștem că firma Atlassib este proprietara acelor spații, iar pentru că negocierile pe cale amiabilă au eșuat, s-a ajuns la această situație de forță. Prin poziția Consiliului Local, noi, la rândul nostru, am stabilit niște poziții de forță, deci putem spune că la forță s-a răspuns prin forță. După cum se știe, noi am acționat în judecată firma Atlassib, am câștigat și o bătălie, dar care nu este finală.
Trebuie să fim realiști. Noi am obținut o hotărâre de judecată cu titlu executoriu care a fost dusă la îndeplinire, s-a ajuns din nou la situația inițială, cum era în ziua de luni, cu acces la curte și la spațiile de acolo, dar rămâne în continuare o situație de fond a instanței. Sigur, noi am acționat în conformitate cu cele prevăzute în Hotărârea de Consiliu Local, în care am cerut mai multe capete de acuzare la adresa firmei TASA. Sunt convins că legea este dreaptă, fie că vom avea sau nu câștig de cauză, în final trebuie să ne supunem legii. Este o situație nedorită, nu trebuia să ajungem aici, motiv pentru care trebuie să facem o analiză de cauză – efect, fără nici un fel de patimă politică… Astăzi, așa cum am spus, culegem ceea ce am semănat în perioada 2000-2004, atunci când în cunoștință de cauză s-a indus falimentul firmei TPS, prin două mijloace.
Unu – prin neacordarea finanțării de la Consiliul Local timp de patru ani, când nu s-a dat nici un leu, încât atunci când am devenit primar, în 2004, am găsit o restanță de 14 miliarde de lei către TPS, în contul subvențiilor. Am acceptat acea subvenție, chiar am făcut eforturi imense pentru a o achita, deși ne-am dat seama că deja era foarte târziu.
Doi – în perioada 2000-2004, în loc să fie ajutat transportul public în comun, a fost încurajat transportul barbar de maxi – taxi. Acestea au fost lucrurile care au dus la falimentul firmei TPS. Atunci când am devenit primar, TPS-ul era deja în moarte clinică, am încercat să-l resuscitez, dar nu am reușit. Eu sînt optimist, în continuare cred că la Suceava vom face o societate de transport public local adevărată, deja o avem înființată, dar vreau ca, până la predarea mandatului meu, ea să aibă în dotare 30 de autobuze noi și un sediu stabil, indiferent dacă va fi în curtea actualului sediu TPS sau în altă parte. Este o problemă jenantă pentru municipalitate și, repet, trebuia să facem totul ca să nu ajungem aici. În ceea ce privește viitorul acestei societăți, așa cum se știe, în acest an, în luna februarie, vor veni primele 15 autobuze, iar în bugetul pe 2006 avem prinsă achiziționarea altor 15 autobuze, astfel încât sper ca până la sfârșitul anului să avem cele 30 de autobuze necesare. Rămâne să amenajăm o bază materială, pentru că și cea existentă, pentru care ne batem astăzi, nu este corespunzătoare. Trebuie să facem o bază modernă, așa cum am văzut în vest, trebuie să facem hale moderne, unde să fie întreținute și reparate mașinile, precum și spălătorii proprii.
Vreau să-i asigur pe cetățenii municipiului Suceava că voi face totul pentru a reuși și am convingerea că la final vom reabilita transportul public local. Pentru mine nu este o mare surpriză ceea ce se întâmplă astăzi, inevitabilul s-a întâmplat, plătim acum, ca să spun așa, pentru niște oale sparte din trecut.





