Mazda ține să își afirme noile sale calități la capitolul stabilitate și ținută de drum odată cu versiunea 4×4 a noului CX 7. SUV-ul de dimensiuni medii vine echipat cu un performant sistem de tracțiune integrală cu trei diferențiale separate, un pachet tehnic rar întâlnit în clasa medie. Este clar că Mazda dorește să se impună pe segmentul de piață unde doar Honda CR-V poate ataca fără probleme porțiunile de teren accidentat. În timp ce Toyota RAV 4, un alt rival puternic, este mai mult un SUV pentru asfalt, CX 7 se descurcă admirabil în orice situație. Partea bună este că în ciuda folosirii sistemului de tracțiune integrală ce acționează egal asupra fiecărei roți în parte, în funcție de aderența lor, consumul de carburant nu devine exagerat. Asta pentru că Mazda a găsit un echilibru între propulsie și tracțiune. Reușita este cu atât mai lăudabilă deoarece transmisia se realizează prin intermediul unei cutii automate în 6 rapoarte. Prestațiile sunt excelente datorită motorului V6 și 244 CP, perfect, ideal pentru utilizarea acestui crossver adaptat oricărei situații.
