Cea mai râvnită motocicletă pentru pasionații motoarelor pe două roți, Harley Davidson, poate fi văzută și admirată și pe drumurile din Suceava. Un om de afaceri din Horodnic, Alexandru Scheul, împătimit al motoarelor, a aniversat 30 de ani de motociclism făcându-și cadou un Harley Davidson Nightroad Virago1100, din 2007. L-a văzut în vitrina unei expoziții moto din Berlin și nu a rezistat tentației, a plătit 33.000 de euro și l-a adus acasă, la Horodnic. Și cum așa o bijuterie nu stă bine într-o curte, i-a amenajat „casa” la etajul I al firmei pe care o deține, chiar lângă biroul lui. Iarna, când starea drumurilor nu-i permite să iasă cu motorul la plimbare, din când în când face câteva ture chiar pe holul firmei. Alături de Harley, în cameră, Alexandru Scheul are și celelalte motociclete pe care le deține: o Yamaha Chooper 1100 și o Mobra Turist din 1988. Mai are o Suzuki RM 400 Motocros, împrumutată acum unui prieten, și circa 240 de machete de motociclete, ale tuturor modelelor, pe care le ține în birou. Vreo 6-8 costume din piele și 4 perechi de cizme întregesc peisajul.
Cel mai mândru e de Harley. Are 125 de cai putere, 260 kilometri în bord și ajunge de la 0 la 160 de km/oră în 7 secunde.
A cumpărat motocicleta lui Nicu Ceaușescu, 46 B 101 Alexandru Scheul ne spune că pasiunea pentru motoare o are din copilărie, a moștenit-o de la tatăl lui. Prima motocicletă a fost o Jawa de 1,25, pe care a condus-o la două luni după ce a împlinit 18 ani și a obținut permisul de conducere.
„Am mers pe motocicletă din clasa a IV-a, nici nu ajungeam bine să mă urc, mă aruncam în viteză, ca pe bicicletă.
Tata a avut primul motocicletă, era muncitor în construcții, mama lucra la CAP și eram nouă frați acasă. Băieții au făcut facultate- unul e profesor de muzică, unul inginer construcții mașini și eu, care întâi am făcut mecanică și apoi inginerie alimentară, că asta îmi trebuie la firmă. Dintre fete, patru sunt căsătorite în străinătate. Frații au toți motociclete”, ne povestește Alexandru Scheul, pe scurt, istoria familiei.
Până la Revoluție a lucrat la un service în Rădăuți și spune că n-a fost tip de motocicletă care să nu-i fi trecut prin mâini. Bani n-a făcut din asta, în 1989 singura lui avere era o garsonieră în Rădăuți. În 1995, cu ajutorul uneia dintre surori, din Germania, a intrat în afaceri în industria alimentară, i-a mers bine și și-a cumpărat prima motocicletă „cu pedigree”- o Honda CX 500 fabricată în 1982, achiziționată din Franța de Nicu Ceaușescu. În acte avea numărul de înmatriculare 46 B 101. N-o mai are, i-a dat-o unuia dintre frați.
„Știți cum ni se spune nouă, motocicliștilor? Donatori de organe!” În ciuda impresionantelor motociclete care i-au trecut prin mână, pe unicul său fiu în vârstă de 18 ani îl ține departe de acest sport, speriat atât de ce ar putea face teribilismul vârstei în combinație cu un motor puternic, cât și de slaba protecție de care se bucură motocicliștii pe șoselele din România.
„Eu sunt bătrân, am la vară 50 de ani și când sunt pe motocicletă tot îmi vine s-o trag de urechi, să văd cât poate. Am mers cu 240 km/la oră, am testat-o, nu m-am putut abține. Nu vreau să facă asta și fiul meu. În 2008, în România au murit 1.003 motocicliști”, spune Alexandru Șcheul.
Ne arată o fotografie a unui tânăr între machetele de motoare și ne spune că este a unui nepot de-al său care a murit acum 2 ani, cu motocicleta, pe deal la Dărmănești. Astă vară și-a pierdut în accidente doi prieteni motocicliști din Rădăuți. „Știți cum ni se spune nouă, motocicliștilor? Donatori de organe! Așa ne consideră probabil și șoferii care nu ne respectă în trafic. Fiului meu îi plac mașinile, l-am ținut departe de motociclete și așa vreau să rămână”, mai spune Alexandru Șcheul.
El, însă, își urmează visul. A primit invitații de înscriere din partea cluburilor Harley Davidson din SUA, Irlanda și România și le va și onora, mai ales că taxa anuală este de numai 100 de euro. Împreună cu încă șase prieteni a fondat Clubul Bukowina MC Rădăuți, care acum are peste 50 de membri și este afiliat la cele mai multe cluburi de profil din țară și din străinătate. Viața pe două roți este fascinantă, mai ales dacă îți permiți și financiar să-ți întreții această pasiune.






