Unitățile administrativ-teritoriale vor fi considerate în criză financiară în cazul neachitării obligațiilor de plată mai vechi de trei luni, care depășesc 15% din bugetul anual, insolvența urmând să fie declarată pentru datorii mai vechi de patru luni, cu o pondere de peste 50% din buget.
În categoria unităților administrativ-teritoriale sunt incluse comunele, orașele, municipiile și județele.
La calculul obligațiilor de plată nu vor fi luate în considerare datoriile lichide și exigibile care se află în litigiu contractual.
Neplata salarialiilor prevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli, pe o perioadă de trei luni, și, respectiv, patru luni de la data scadenței va duce la declanșarea stării de criză financiară sau insolvență.
În caz de criză financiară, planul de redresare va cuprinde analiza economico-financiară a unității administrativ-teritoriale, măsurile de menținere a serviciilor publice esențiale și de creștere a gradului de colectare a veniturilor, măsuri de diminuare a cheltuielilor și planificarea economico-financiară și bugetară până la redresare.
În situația insolvenței, planul de redresare va include măsuri de restabilire a viabilității financiare a autorității locale, de continuare a serviciilor publice esențiale, precum și un plan de achitare a debitelor către creditori.
Prevederile, incluse în Legea finanțelor publice, vor intra în vigoare din 2008.
În termen de șase luni de la publicarea în Monitorul Oficial a legii, Ministerul Administrației și Internelor și Ministerul Finanțelor Publice va elabora un proiect de lege specială privind procedura de aplicare a articolelor legate de criza financiară și insolvența unităților administrativ-teritoriale.





