– Conducerea unității va face o evaluare a salariaților de la Administrativ și Aprovizionare, cadre ale acestor servicii fiind vinovați de tergiversarea unor licitații de achiziții
Criza de substanțe dezinfectante de la Spitalul Județean „Sf. Ioan cel Nou” a fost rezolvată temporar, unitatea spitalicească luând cu împrumut 2.000 de pastile de cloramină (Javel) de la Autoritatea de Sănătate Publică.
Directorul general al spitalului, economist Costică Dăscăliuc, ne-a declarat ieri că această cantitate acoperă necesarul de dezinfectanți al unității până la organizarea licitației de achiziții, care se va desfășura pe 13 septembrie.
Costică Dăscăliuc a spus că este în curs de derulare o anchetă administrativă în cazul angajatului de la Serviciul Aprovizionare din cauza căruia a fost suspendată licitația de achiziție a dezinfectanților, care trebuia să aibă loc pe 14 august a.c. În urma anchetei, comitetul director al spitalului va dispune măsuri împotriva salariatului cu pricina. „Neatenția se plătește peste tot. Din cauza amânării acestei licitații noi am avut probleme și era să rămânem fără dezinfectanți în stocuri”, a menționat Dăscăliuc.
Directorul Spitalului Județean a mai declarat că va face o reevaluare a personalului de la serviciile Aprovizionare și Administrativ, „pentru a vedea unde ar trebui să fie locul fiecăruia”.
Angajații de la cele două servicii sunt responsabili pentru tergiversarea mai multor licitații de achiziționare a unor produse și materiale sanitare, printre care și filmele radiologice.
Reamintim la Spitalul Județean Suceava nu s-a putut asigura igiena corespunzătoare a spațiilor în ultimele luni din cauza crizei de substanțe dezinfectante. Unitatea a fost la un pas de a rămâne cu stocurile pe zero.
Problemele cu dezinfectanții au apărut în spital încă din luna iulie a.c., și asta din cauza neorganizării licitației de achiziții la finele lui mai, după aprobarea bugetului unității și înainte ca licitațiile în spitale să fie blocate de Ministerul Sănătății. La timpul respectiv nu s-a organizat licitația pentru că documentația nu a fost întocmită corect. Ulterior, licitația care trebuia să aibă loc pe 14 august a fost suspendată din cauză că o firmă furnizoare a contestat procedura de organizare. Angajatul cu pricina nu a respectat procedura de organizare a licitației, iar invitația de participare nu a ajuns decât la patru firme, nu la cinci, așa cum prevede legislația. În consecință, firma care nu a primit invitație scrisă a contestat procedura la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, iar licitația nu s-a mai ținut.
Așa se face că spitalul nu a organizat în acest an nici o licitație pentru achiziționarea substanțelor dezinfectante.





