Aglomerație

Cozi la ghișeele Casei de Asigurări de Sănătate



Oamenii formează cozi încă de la ora 5 dimineața, la sediul Casei de Asigurări, cu mult înainte de deschiderea ghișeelor
Oamenii formează cozi încă de la ora 5 dimineața, la sediul Casei de Asigurări, cu mult înainte de deschiderea ghișeelor

Aglomerație de nedescris la Casa de Asigurări de Sănătate Suceava, unde în ultimele trei zile 1.500 de oameni s-au înghesuit la sediul instituției pentru a-și scoate adeverințele de asigurat. Începând de luni, de când s-a reluat activitatea, oprită temporar din cauza sărbătorilor, câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS, formând cozi interminabile.
Situația i-a nemulțumit profund pe sucevenii veniți să obțină adeverințele care le atestă calitatea de asigurat și fără de care nu pot beneficia de o consultație la medic sau o internare în spital. „Este neglijență totală, nepăsare. Sunt oameni bolnavi, vai de capul lor. Nu se dă nici un bon de ordine. Vii și stai ca fraierul, ți se urcă tensiunea. Ei ar trebui să gândească: «Sunt aici oameni din tot județul. Îi adunăm ca la stână?» Eu stau azi de trei ore, că ieri am plecat, n-am mai putut rezista, și cine știe dacă nu trebuie să vin și mâine”, s-a plâns un bărbat din Grănicești, supărat de faptul că este purtat pe drumuri, între satul în care locuiește, Siret și Suceava, pentru a demonstra că este asigurat.
Așezați la rând, în frig, de la 5 dimineața
Oamenii reclamă că responsabilii instituției nu au făcut tot posibilul pentru a fluidiza activitatea, cea mai mare nemulțumire a lor fiind legată de faptul că trebuie să se deplaseze de la distanțe mari, din zone îndepărtate, cum ar fi Vatra Dornei.
„Plătesc la trezorerie la Rădăuți și vin la Suceava pentru o hârtie, o declarație că am achitat banii. Nu este normal”, a mărturisit o femeie.
“Am venit pentru băiatul meu care lucrează în Franța de la 18 ani. Acum are 23. Eu am fost și anul trecut aici, am anunțat, am adus tot ce trebuia și mi-au zis «Nu mai e, doamnă, nici o problemă, băiatul e scos din evidențele noastre», dar m-am trezit cu titlu executoriu și somație de plată. Acum am venit să văd despre ce e vorba”, se lamentează o altă femeie.
Persoanele fără venituri, din toate colțurile județului, care și-au achitat contribuțiile la Finanțe, trebuie să vină cu o chitanță și buletinul la CAS, unde completează o declarație pe proprie răspundere cum că nu au alte venituri impozabile. Din cauza distanțelor mari pe care trebuie să le parcurgă și a legăturilor proaste pe care le au, dar și din dorința de a nu pierde toată ziua departe de casă, unii au ajuns să formeze cozi încă de la ora 5 dimineața, cu mult înainte de deschiderea ghișeelor.
Măsurile CAS pentru fluidizarea activității
Strânși în fața sediului CAS, oamenii au așteptat ca instituția să-și înceapă activitatea și ei să-și rezolve problemele pentru care au venit.
„Dacă tot e un sistem computerizat, de ce nu există două circuite? Dacă nu ai adeverință de la medicul de familie, calculatorul te respinge, de ce nu se poate și invers? De ce prin sistemul computerizat nu poți să plătești la orice casierie a statului, care e în sistemul financiar al Guvernului? Sunt grămezi de calculatoare și nu le folosește nimeni. Stăm aici ca la turmă”, își spune oful un bătrân.
Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Suceava, Anda Sălăgean, a explicat ieri că la fiecare început de an, în lunile ianuarie și februarie, există disfuncționalități de acest gen, din cauza afluxului mare de persoane dornice să-și scoată adeverințele.
Responsabilul de relațiile cu presa a subliniat că pentru reducerea aglomerației numărul de ghișee s-a dublat de la două la patru, iar programul de lucru cu publicul a fost prelungit, de la 08.00 până la 16.30, față de 09.00-15.00, cât era înainte. Tot pentru fluidizarea activității, a fost deschisă camera nr. 2, unde cei care nu doresc emiterea pe loc a adeverinței pot să-și depună documentația, urmând ca în termen de patru zile să o primească la alegere, pe e-mail, fax sau prin poștă.
“Colegii mei de la ghișee verifică modul în care oamenii au achitat contribuția până la această dată, fiindcă vor să afle dacă există acea continuitate. Fiecare caz este diferit și trebuie analizat separat, de aceea durează”, a declarat Anda Sălăgean.



Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Câte 500 de persoane s-au îngrămădit zilnic în fața ghișeelor de la CAS
Oamenii formează cozi încă de la ora 5 dimineața, la sediul Casei de Asigurări, cu mult înainte de deschiderea ghișeelor
Oamenii formează cozi încă de la ora 5 dimineața, la sediul Casei de Asigurări, cu mult înainte de deschiderea ghișeelor


Recomandări