Cotidianul britanic The Guardian a lansat, ieri, o ediție online gratuită în Australia, oficialii publicației promițând o abordare „proaspătă și independentă” a subiectelor tratate.
Ediția australiană a The Guardian a fost inaugurată printr-un interviu cu premierul țării, Julia Gillard, care poate fi citit gratuit, a declarat redactorul-șef al versiunii din Australia a cotidianului britanic, Katharine Viner, citată de AFP.
„Începând de astăzi, le vom oferi cititorilor noștri articole, bloguri, comentarii, dezbateri și interacțiune”, a declarat Viner, precizând că, pentru a atrage cititorii și pentru a crește interactivitatea cu aceștia, publicația va apela la cele mai noi tehnologii în domeniu.
Potrivit The Guardian, versiunea online a cotidianului britanic, disponibilă la nivel internațional, este citită în mod curent de 1,1 milioane de australieni. Astfel, Australia se situează pe cea de-a patra poziție, după SUA, Marea Britanie și Canada, în rândul țărilor care furnizează cei mai mulți cititori ai versiunii online internaționale a The Guardian.
Site-ul internațional The Guardian (guardian.co.uk) se situează pe locul al treilea în clasamentul celor mai citite titluri online de media din lume, cu 38,9 milioane de cititori în luna decembrie. Pe primele două locuri se situează site-ul britanic Daily Mail (50 de milioane de cititori) și site-ul american The New York Times (48,6 milioane de cititori), conform unui studiu citat de AFP.
Versiunea australiană a The Guardian este susținută financiar de omul de afaceri și filantropul Graeme Wood, cunoscut pentru investițiile sale în site-ul de informații The Global Mail, dedicat jurnalismului de investigații. Valoarea investiției făcute de Graeme Wood la The Guardian Australia nu a fost făcută publică.
Principalele grupuri de media din Australia, în care presa tipărită se confruntă cu mari difucultăți financiare, Fairfax și News Limited (filiala australiană a grupului deținut de magnatul Rupert Murdoch, care controlează aproximativ 70% din presa tipărită din această țară), au optat pentru modelul online cu plată, site-urile deținute de aceste companii putând fi accesate contra cost de utilizatori de mai multe luni.
În urmă cu un an, Fairfax și News Limited au trecut prin procese de restructurare profunde (Fairfax a concediat 1.900 de angajați, în timp ce News Limited a renunțat la 1.000 de angajați) și de dezvoltare a operațiunilor lor online.