Întârzieri

Coșmarul DN 17 continuă



DN 17, un drum de coșmar
DN 17, un drum de coșmar

Dorința comună a sucevenilor și a autorităților județene ca lucrările de modernizare a Drumului Național 17 pe tronsonul Suceava – Poiana Stampei să se finalizeze cât mai urgent este departe de a deveni realitate.
Aceasta este concluzia la care s-a ajuns în urma unei ședințe care a avut loc la Prefectura Suceava, la care au participat președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, prefectul Alexandru Băișanu, șefi de instituții publice și reprezentanții celor trei firme care realizează lucrările de modernizare.
Dacă scopul inițial al întâlnirii a fost găsirea soluțiilor pentru finalizarea investiției în cursul acestui an, în cele din urmă, concluzia a fost că sucevenii vor avea un drum modernizat complet abia în luna august a anului 2009.
Întârzieri de peste un an pe tronsonul Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc Dacă pe tronsoanele Suceava – Păltinoasa, Sadova – Iacobeni și Iacobeni – Poiana Stampei, constructorii au anunțat că lucrările se vor finaliza în proporție de aproape 100% până la sfârșitul acestui an, cele mai mari întârzieri se înregistrează pe porțiunea de drum Câmpulung Moldovenesc – Gura Humorului.
Potrivit unui raport prezentat de reprezentanții Agenției Naționale de Drumuri, lucrările de modernizare pe acest tronson sunt finalizate în proporție de doar 35%, în condițiile în care termenul inițial de realizare a fost 30 aprilie 2008.
Cu toate acestea, constructorul, SC CF Iași – Grup Colas, a obținut o prelungire a termenului până în luna octombrie 2008, însă se pare că nici această dată nu va fi respectată.
În cadrul întâlnirii de la Prefectură, reprezentantul constructorului a anunțat că SC CF Iași a solicitat o nouă prelungire a termenului, până în luna august 2009. Motivele invocate au fost lipsa detaliilor de execuție și a proiectelor pentru lucrările de modernizare sau nerealizarea relocărilor rețelelor de utilități.
Anunțul reprezentantului firmei din Iași a stârnit nemulțumiri în rândul autorităților județene, prefectul Alexandru Băișanu aducând numeroase acuze la adresa constructorului și firmei de consultanță, „care în loc să facă ceva aruncă tot timpul vina de pe unul pe altul”.
La rândul său, Gheorghe Flutur a sesizat faptul că deși acest tronson este mai „ușor” decât cel dintre Sadova și Poiana Stampei, se înregistrează cele mai mari întârzieri.
Reprezentantul Companiei Naționale de Drumuri recunoaște că proiectul a fost incomplet Prezentă la întâlnirea de ieri, reprezentanta Companiei Naționale de Drumuri, Doina Tiron, a recunoscut că întârzierile sunt cauzate și de modul în care a fost întocmit proiectul inițial pentru modernizarea întregului tronson Suceava – Câmpulung Moldovenesc.
Tiron a precizat că „Drumurile Naționale” au decis să organizeze licitația pentru modernizarea acestui tronson după ce s-a renunțat la investiția pentru reabilitarea DN 2 între Roman și Siret.
„Am organizat licitațiile pentru tronsonul Câmpulung Moldovenesc Suceava tocmai pentru a nu lăsa acest drum nemodernizat complet. Asta în condițiile în care erau deja în execuție lucrările de modernizare de la Poiana Stampei la Sadova. Cu toate acestea se pare că proiectul pentru lucrările de la Câmpulung la Suceava nu a fost făcut cu o programare bună, nefiind terminate toate detaliile de execuție. Iar atâta timp cât nu pregătești un proiect corespunzător, apar și unele probleme care trebuie să fie rezolvate din mers”, a declarat Tiron.
Probleme pe Mestecăniș Potrivit reprezentanților Companiei Naționale a Drumurilor, lucrările pe tronsoanele Suceava – Păltinoasa, Sadova – Iacobeni și Iacobeni – Poiana Stampei sunt finalizate în proporție de peste 75%, cu șanse de a se finaliza până la sfârșitul acestui an. Astfel, reprezentanții firmelor grecești Aktor și Mochlos, care realizează lucrări pe porțiunile de drum Poiana Stampei – Iacobeni, respectiv Iacobeni – Sadova, au dat asigurări că vor termina investițiile până în toamna acestui an. Singura problemă semnalată de reprezentantul Mochlos este pe pasul Mestecăniș, unde o porțiune de drum de aproximativ 2 kilometri nu va putea fi reabilitată decât la începutul anului 2009. Reprezentantul Mochlos a precizat că înainte de reabilitarea drumului sunt necesare lucrări de consolidare a versantului, care vor fi gata abia la sfârșitul anului acesta.
În aceste condiții, președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a atras atenția asupra pericolului pe care l-ar putea reprezenta această poțiune de drum pe perioada iernii, solicitând măsuri suplimentare de siguranță pentru autoturisme.
Nemulțumiri din partea autorităților județene Cel mai aprig critic al firmelor care realizează modernizarea drumului a fost prefectul Alexandru Băișanu, cel care a și anunțat că dacă acestea nu vor fi urgentate există posibilitatea rezilierii contractelor de execuție.
Băișanu a spus că deși termenele inițiale de finalizare a investițiilor au fost cu mult depășite, atât constructorii, cât și firmele de consultanță și proiectare continuă să dea vina unii pe alții pentru întârzierile apărute.
„Parcă suntem la grădiniță, când un copil nu recunoaște că a făcut ceva rău. Cea mai mare problemă este lipsa de comunicare între cei care ar putea să rezolve anumite blocaje care apar în derularea proiectelor. Cu tristețe, dar neresemnat, aduc la cunoștința opiniei publice că noile termene, pentru care am primit garanții, sunt în continuare nerealiste, ducând undeva la jumătatea anului 2009”, a spus Băișanu, care a precizat că în perioada imediat următoare instituțiile statului vor verifica dacă firmele care realizează lucrările de modernizare respectă toate normele legale în vigoare.
De asemenea, el a solicitat ca în cel mai scurt timp să se găsească și soluțiile pentru rezolvarea problemelor ce țin de exproprieri, relocări de rețele de utilități și scoaterea unor suprafețe de pădure din circuitul forestier.
La rândul său, Gheorghe Flutur a precizat că problemele semnalate în cadrul ședinței de ieri trebuie rezolvate de urgență, în condițiile în care lipsa unui drum modernizat care să asigure legătura cu Ardealul are repercursiuni negative pentru tot județului Suceava.
„Din păcate, nu poți să-i convingi pe investitori să vină în județ dacă ai un astfel de drum. Iar atât constructorii, cât și firmele de proiectare care se ocupă de acest drum nu ne dau voie să intrăm în Uniunea Europeană. Și spun din nou, județul Suceava a avut destul de pierdut din cauza întârzierilor apărute în modernizarea acestui drum, atât din punct de vedere economic, social, cât și al siguranței celor care circulă pe acest traseu”, a spus Flutur.



Recomandări

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, le-a prezentat antreprenorilor patru proiecte majore aflate în stadii avansate de realizare și care vor contribui la dezvoltarea județului

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, le-a prezentat antreprenorilor patru proiecte majore aflate în stații avansate de realizare și care vor contribui la dezvoltarea județului
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, le-a prezentat antreprenorilor patru proiecte majore aflate în stații avansate de realizare și care vor contribui la dezvoltarea județului

Șoldan anunță că la Aeroportul Suceava s-au finalizat lucrările pentru modernizarea sistemului de aterizare ILS CAT III

Șoldan anunță că la Aeroportul Suceava s-au finalizat lucrările pentru modernizarea sistemului de aterizare ILS CAT III
Șoldan anunță că la Aeroportul Suceava s-au finalizat lucrările pentru modernizarea sistemului de aterizare ILS CAT III

Gheorghe Șoldan anunță că Palatul Administrativ din Suceava va fi redeschis după devastatorul incendiu din 2021

Gheorghe Șoldan anunță că Palatul Administrativ din Suceava va fi redeschis după devastatorul incendiu din 2021
Gheorghe Șoldan anunță că Palatul Administrativ din Suceava va fi redeschis după devastatorul incendiu din 2021

Au apărut gropi pe sectorul șoselei de centură Suceava reparat în acest an: „covor asfaltic turnat pe pământ de flori”

Managerul firmei, Ioan Vasile Rîpan, a transmis că a turnat ”covor asfaltic pe pământ de flori”
Managerul firmei, Ioan Vasile Rîpan, a transmis că a turnat ”covor asfaltic pe pământ de flori”