Corvette dispune de toate ingredientele necesare pentru a prelua șefia sectorului sportivelor în elita mondială a mașinilor cu sute de cai putere.
Apariția noului model ZR1 poate fi considerat un moment de cotitură în istoria constructorului de peste ocean. Pentru prima dată din 1953 încoace, americanii pot amenința și măcina concurenți de renume ca Aston Martin, Ferrari și Porsche.
Creatorii acestui supercar, inginerii Chevrolet, au mai mult decât cuvinte de admirație despre ZR1 iar motivul central ce stă la baza acestei laude de sine este agregatul LS9. Motorul este posesorul unui excepțional raport putere-masă de 100 cai putere/litru, superior unor bolizi precum Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB și Lamborghini LP640. Motorul cu o cilindree de 6.200 cmc este capabil să genereze 620 CP la 6.500 de rotații pe minut și un cuplu torsional incredibil pentru un motor pe benzină: 823 Nm la 4000 rpm.
Performanțele ar fi fost cu mult mai discrete dacă sub capotă nu își făcea loc și un turbo-compresor Eaton. Corvette susține că ZR1 poate rula cu o viteză maximă de 320 de km/h deși pe vitezometru stă scris 220 mph (370 de kilometri pe oră), însă testele au demonstrat că bolidul american poate atinge 330 km/h.
ZR1 cântărește doar 1.519 kg și este cel mai puternic automobil produs vreodată de Corvette. Americanii au folosit din abundență fibra de carbon prezentă pe capotă, spoiler și acoperiș, pentru a reduce greutatea mașinii și implicit pentru a crește performanțele acesteia. ZR1 este încălțată cu pneuri pe măsura performanțelor sale: 285/30ZR19 pe puntea față și 335/25ZR20 pe puntea spate. Suspensiile reglabile din dotare, utilizează un sistem magnetic similar modelului Ferrari 599 GTB, iar frânele ceramice de dimensiuni impresionate ce poartă semnătura Brembo garantează o frânare sigură și eficientă.