Corvette dezvăluie primele detalii despre noul motor LT1



Corvette dezvăluie primele detalii despre noul motor LT1
Corvette dezvăluie primele detalii despre noul motor LT1

Corvette pregătește un nou model pentru sfârșitul anului viitor. Acesta va fi propulsat de un motor V8 cu tehnologie avansată, cu performanțe dovedite pe circuitul de curse și o cilindree de 6,2 litri. Noua unitate pe benzină LT1 dezvoltă o putere estimată la 450 cp și accelerând de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 4 secunde.
Noul Corvette LT1, primul din gama Gen 5 de motoare small-block, combină mai multe tehnologii avansate, precum injecția directă, sistemul de management activ al carburantului (AFM) și sincronizarea continuu variabilă a supapelor pentru a sprijini sistemul de ardere avansat.
Valorile privind puterea, performanța și economia de carburant nu vor fi publicate decât la începutul anului viitor, dar se estimează că noul motor LT1 va transforma autovehiculul în: cel mai puternic model Corvette standard din toate timpurile, cu o putere preliminară de 450 cp și un cuplu de 610 Nm, cel mai rapid model Corvette standard din toate timpurile, cu o performanță estimată de accelerare de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 4 secunde.
Noul model Corvette cu cel mai redus consum de carburant din toate timpurile, înregistrând valori mai mici decât consumul estimat în 2013 de EPA pentru deplasarea pe autostradă, de aproximativ 9 litri la 100 km/h.
Creșterea nivelului de putere și eficiență a fost posibilă datorită unui număr fără precedent de analize efectuate pentru optimizarea sistemului de ardere, a sistemului de injecție directă a carburantului, a sistemului de management activ al carburantului și sincronizării continuu variabile a supapelor prin care au fost obținute astfel de performanțe.
Au fost derulate analize numerice pentru programul motorului, care s-au întins pe o durată de zece milioane de ore, șase milioane dintre acestea (timp de procesor) fiind investite în sistemul de ardere avansat.
Injecția directă este o noutate pentru arhitectura motorului și contribuie în mod fundamental la sporirea eficienței combustiei prin asigurarea unui proces mai complet de ardere a carburantului în amestecul aer-carburant. Injecția directă menține, de asemenea, camera de combustie la o temperatură mai scăzută, ceea ce permite înregistrarea unui raport de compresie mai ridicat.
Și nivelul de emisii este unul scăzut, în special nivelul de emisii de hidrocarburi la pornirea la rece, care este redus cu aproximativ 25%.