Formalitățile de trecere a frontierei în cazul trenurilor de marfă care merg în Ungaria sau intră în România din Ungaria au fost simplificate, în urma unui acord încheiat între companiile de cale ferată din cele două țări, care a intrat în vigoare luni, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Acordul dintre CFR Marfă România și MAV Cargo Ungaria, încheiat după 1 ianuarie, a devenit operațional luni, odată cu trecerea graniței a primei garnituri de marfă, prin punctul de frontieră de cale ferată de la Curtici.
Potrivit înțelegerilor bilaterale, toate formalitățile specifice trecerii frontierei vor fi efectuate o singură dată, în Curtici, astfel că se elimină controlul de pe partea maghiară a frontierei și, implicit, se reduc timpii de așteptare a garniturilor de transport mărfuri.
“Este o înlețegere extrem de importantă pentru clienții celor două companii feroviare pentru că timpii de așteptare la frontieră se reduc la jumătate. Practic, de acum se fac formalități doar pe partea română a graniței”, a declarat, la Curtici, directorul general al CFR Marfă, Liviu Bobar.
La rândul său, directorul MAV Cargo Ungaria, Tamas Kozak, a precizat că acordul face posibilă eliminarea obligativității schimbării locomotivelor la trecerea frontierei, care presupunea cel puțin 30 de minute de manevre pe calea ferată. “Acest lucru este posibil după ce CFR Marfă a reușit omologarea de către Autoritatea Feroviară Maghiară a unei locomotive electrice în rețeaua feroviară ungară”, a completat Liviu Bobar, spunând că până acum locomotivele erau schimbate din cauză că nu îndeplineau unele condiții tehnice cerute de partea ungară.
Conform părților, de luni formalitățile de frontieră se vor face în România la toate punctele de frontieră cu cale ferată de la granița de vest.





